Ujawniono, że przed premierą swojego hitu Śródziemie: Cień Mordoru w 2014 roku, Monolith Productions pracowało nad ambitnym projektem zatytułowanym Project Apollo, który miał przenieść graczy do surowego i otwartego świata Gotham City z Batmanem w roli głównej. Ta niezrealizowana gra miała korzenie w tzw. Nolanverse, inspirowana trylogią Christophera Nolana o Mrocznym Rycerzu, oferując obiecującą mieszankę skradania i walki w duchu serii Arkham oraz nowatorski system Nemezis.
Batman mógł mieć kolejną grę! Gameplay!
Informacje te wyszły na światło dzienne dzięki SpideyRanger na Twitterze, który opublikował zdjęcia i fragmenty rozgrywki zgromadzone z różnych źródeł, w tym z portfolio deweloperów pracujących nad projektem. Te kuszące smaczki przedstawiają Gotham, jakiego nigdy nie doświadczyliśmy – miasto pełne potencjału do odkrywania, z bogatymi mechanikami walki i skradania się, które mogłyby znacząco wzbogacić uniwersum Batmana w wirtualnym świecie.
Zespół Monolith Productions stanął przed trudnym wyborem, gdy Warner Bros., ostateczny wydawca Cienia Mordoru, zdecydował, że nie będzie kontynuował równoległego prowadzenia dwóch serii Batman, zwłaszcza że Arkham Knight miał zostać wydany zaledwie rok po premierze Cienia Mordoru. Dodatkowo, pojawiły się problemy z uzyskaniem niezbędnej aprobaty od Christophera Nolana dla niektórych koncepcji projektowych, co skomplikowało rozwój gry.
Choć projekt Apollo ostatecznie nie został zrealizowany, jego najbardziej innowacyjna funkcja, system Nemezis, znalazł swoje miejsce w Śródziemie: Cień Mordoru. System ten pozwalał na dynamiczne relacje z NPC-ami, gdzie wrogowie zapamiętywali interakcje z graczem, adaptowali się i ewoluowali, tworząc unikalne rywalizacje. Ten mechanizm był jednym z najbardziej docenianych aspektów Cienia Mordoru i będzie również wykorzystany w nadchodzącej grze Wonder Woman od Monolith.
Historia projektu Apollo jest przypomnieniem o nieprzewidywalnej naturze branży gier, gdzie ambitne projekty mogą zostać porzucone z wielu różnych powodów. Choć fani Batmana mogą żałować, że ta wizja Gotham nigdy nie została zrealizowana, dziedzictwo projektu żyje dalej dzięki systemowi Nemezis i jego wpływowi na przyszłe gry Monolith Productions. To przykład, jak nawet niezrealizowane pomysły mogą kształtować przemysł w nieoczekiwane sposoby.
źródło: insider-gaming.com, screen z Youtube
Atomfall - Rebellion prezentuje wgląd w swój świat postapokaliptyczny [WIDEO]
Rebellion, twórcy znanych gier jak Sniper Elite i Zombie Army, opublikowali pięciominutowy materia...
Dragon Quest III HD-2D Remake: Nowy gameplay ujawnia poboczne zadanie w malowniczym Norvik [WIDEO]
Square Enix i Artdink Corporation zaprezentowali nowy siedmiominutowy gameplay z nadchodzącego Drag...
Komentarze