W ostatnim czasie, popularna platforma komunikacyjna Discord ogłosiła zmiany, które mogą wywołać mieszane uczucia wśród jej użytkowników. Zgodnie z raportem opublikowanym przez The Wall Street Journal, Discord planuje wprowadzić sponsorowane reklamy jako część swojej strategii zwiększania przychodów. To ruch, który oznacza znaczący zwrot w kierunku polityki firmy, dotychczas opierającej się na byciu przeciwnikiem tego typu rozwiązań.
Discord wprowadza sponsorowane reklamy
Raport WSJ ujawnia, że Discord ma zamiar dodać reklamy kierowane do użytkowników na podstawie ich lokalizacji geograficznej, wieku i aktywności w grach. Reklamy te będą wyświetlane w lewym dolnym rogu ekranu aplikacji, co będzie stanowiło nowość w interfejsie użytkownika, znanym dotychczas z bezpośredniości i minimalizmu.
Discord is about to start showing ads. I guess they had to monetize somehow, but after years of saying they would not do this it's a bit of a disappointment. pic.twitter.com/3yAgGf12Eg
— Markets & Mayhem (@Mayhem4Markets) April 2, 2024
W odpowiedzi na możliwe obawy dotyczące prywatności, Discord rzekomo zapewni opcję wyłączenia tych reklam w ustawieniach użytkownika. Taka decyzja wydaje się być kompromisem pomiędzy nową strategią reklamową, a zobowiązaniem do ochrony prywatności, które firma wielokrotnie powtarzała w przeszłości.
Discord ma nadzieję, że wprowadzenie sponsorowanych reklam pomoże w dalszym wzroście przychodów, które według raportu WSJ, osiągnęły już poziom 600 milionów dolarów. A to kwota prawie czterokrotnie większa od tej, jaki przychód miała firma w 2020 roku. W związku z tym, planowane jest zatrudnienie kilkunastu osób na stanowiska związane ze sprzedażą reklam.
Warto zauważyć, że ta decyzja oznacza zmianę postawy wśród kierownictwa Discorda, zwłaszcza dyrektora generalnego Jasona Citrona, który wcześniej wyrażał opinię przeciwko wykorzystaniu sponsorowanych reklam na platformie. Jego obawy dotyczyły głównie komfortu i bezpieczeństwa użytkowników, a także ochrony ich prywatności. Jednak w obliczu rosnącej presji na generowanie zysków, Discord uznał, że jest gotowy na wyznaczanie nowych ścieżek monetyzacji swojej usługi.
Czas pokaże, jak ta zmiana wpłynie na przychody firmy.
źródło: insider-gaming.com, screen z Youtube
![](https://static.swiatgraczy.pl/images/news/thumbs/2a72a89416c4fde274bff0f8cd41c082804dc0b7_251x162.jpg)
Premiera Metal: Hellsinger VR jesienią 2024!
Premiera Metal: Hellsinger VR jesienią. Demo już dostępne na Steam! Funcom z radością ogłasz...
![](https://static.swiatgraczy.pl/images/news/thumbs/ccbf75648b3768022db1f6884c4698e607870708_251x162.jpg)
Astro Bot - najnowsza gra Team Asobi przyniesie 12-15 godzin rozgrywki – ujawnia Nicolas Doucet
Podczas niedawnego wywiadu z francuskim YouTuberem Julienem Chièze, Nicolas Doucet, dyrektor Team A...
Komentarze