W niedawnym raporcie ujawniono, że aż 58% graczy Sea of Thieves na PlayStation 5 zdecydowało się opuścić grę w ciągu zaledwie miesiąca od premiery tytułu na tej platformie. Informacja ta pojawiła się zaledwie kilka dni po tym, jak Sea of Thieves zostało najczęściej pobieraną grą na PlayStation w maju w Ameryce Północnej i Europie.
Sea of Thieves stoi w obliczu kryzysu?
Ta sytuacja rodzi pytania, czy wysoko ocenianemu tytułowi, grozi już porażka po debiucie na nowej platformie. Według raportu opublikowanego przez TrueTrophies, opartego na danych z GameInsights, 58% graczy porzuciło Sea of Thieves w ciągu pierwszego miesiąca.
Sea of Thieves sold really well on PS5 which is great for developers and revenue
— Karim Jovian (@KJovian) June 15, 2024
But why is no one talking about the player base dropped by 58% in 2 months? pic.twitter.com/JKw0bKEHmi
Sea of Thieves, od momentu swojej premiery, zyskało wierną społeczność dzięki regularnym aktualizacjom i nowym treściom, które przyciągają graczy z powrotem do gry. Jednak tak znaczący odpływ graczy w krótkim czasie może być alarmujący, nawet dla gier na żywo, które naturalnie przeżywają spadki w liczbie aktywnych użytkowników.
Eksperci sugerują kilka możliwych przyczyn. Po pierwsze, premierę na PlayStation mogła napędzać ciekawość i nostalgiczna chęć doświadczenia gry na nowej platformie. Gdy pierwszy entuzjazm opadł, część graczy mogła zdecydować, że gra nie spełnia ich oczekiwań lub po prostu wróciła do swoich ulubionych tytułów.
Po drugie, Sea of Thieves to gra, która może wymagać więcej zaangażowania czasu i współpracy z innymi graczami niż niektóre inne tytuły. Niektórzy gracze, szczególnie ci, którzy preferują gry solowe lub krótsze sesje, mogą znaleźć to wyzwanie zbyt trudne do utrzymania.
Mimo spadku liczby graczy, Rare, twórca gry, nadal regularnie aktualizuje Sea of Thieves, wprowadzając nowe treści i wydarzenia, które mają na celu utrzymanie zainteresowania graczy. W ekosystemie gry właśnie ogłoszono kilka poważnych zmian, co sugeruje, że deweloperzy nie mają zamiaru porzucać swojego dzieła.
Przyszłość Sea of Thieves na PlayStation 5 zależy od zdolności Rare do adaptacji i wprowadzenia innowacji, które przyciągną nowych graczy i zatrzymają tych obecnych. Regularne aktualizacje, interesujące wydarzenia w grze i zaangażowanie społeczności mogą pomóc w ożywieniu zainteresowania i zminimalizowaniu odpływu graczy.
źródło: insider-gaming.com, screen z Youtube
Ceny akcji Ubisoftu wzrastają o 30%!
Ceny akcji Ubisoft gwałtownie wzrosły w wyniku doniesień o potencjalnym wykupie firmy przez Tence...
Day 4 Night - nowe studio twórców Red Dead Redemption i Mario
Day 4 Night to nowe studio gier założone przez Christiana Cantamessę, głównego projektanta i sc...
Komentarze