Shinji Mikami, legenda branży gier wideo i twórca serii Resident Evil, wyraził swoje zaskoczenie po tym, jak Microsoft zamknął studio Tango Gameworks, które Mikami założył w 2010 roku. Decyzja o zamknięciu została ogłoszona w maju 2024 roku, pomimo sukcesu gry Hi-Fi Rush, wydanej na początku tego samego roku. Mikami, który odszedł ze studia w 2023 roku, przyznał, że spodziewał się, że studio będzie bezpieczne, jeśli nadal będzie tworzyć gry na poziomie Hi-Fi Rush.
Shinji Mikami zaskoczony decyzją Microsoftu o zamknięciu Tango Gameworks
Zaskoczenie i rozczarowanie Mikamiego
W jednym z wywiadów Mikami przyznał, że opuścił Tango Gameworks z poczuciem, że jego zespół będzie bezpieczny. Powiedział:
"Myślałem, że studio będzie bezpieczne, dopóki będą tworzyć kolejne gry z serii Hi-Fi Rush"
Sukces tej gry, zarówno pod względem recenzji, jak i przyjęcia przez graczy, miał być gwarancją stabilności studia pod skrzydłami Microsoftu.
Hi-Fi Rush, które zadebiutowało z niespodziewanym sukcesem, zostało uznane za jedną z najlepszych gier roku, co jeszcze bardziej podkreślało decyzję Microsoftu jako zaskakującą. Tango Gameworks, znane również z gier takich jak The Evil Within oraz Ghostwire: Tokyo, miało już solidną pozycję w branży gier horroru i akcji.
Shinji Mikami said he left Tango because he thought they would be safe as long as they do 'Hi-Fi Rush' games.
— Knoebel (@Knoebelbroet) September 6, 2024
"I had thought the studio would be safe as long as they continued to make Hi-Fi Rush games. That's one of the reasons I left Tango Gameworks,"https://t.co/ezG0NpodPC pic.twitter.com/LLhpaiIRjc
Przejęcie przez Krafton
Choć zamknięcie Tango Gameworks było dla wielu szokiem, nie wszystko stracone. Wkrótce po ogłoszeniu zamknięcia, studio zostało przejęte przez Krafton, wydawcę PUBG. Krafton nie tylko przejął studio, ale także prawa do Hi-Fi Rush i zatrudnił około 50 pracowników z oryginalnego zespołu). Mikami, mimo zaskoczenia, przyznał, że sytuacja ostatecznie skończyła się dobrze, zaznaczając, że to jakość gier decyduje o przetrwaniu studia, a niekoniecznie ich popularność).
Przyszłość Tango Gameworks i refleksje Mikamiego
Mikami dodał, że sukces Hi-Fi Rush przypominał mu, jak ważne jest tworzenie dobrych gier, które mogą przyciągnąć uwagę nowych wydawców i inwestorów. Zamiast skupiać się na szerokiej popularności, deweloperzy powinni koncentrować się na jakości, która może zapewnić długotrwałe przetrwanie w trudnym świecie produkcji gier.
źródło: eurogamer.pl, screen z YouTube
Roblox odpowiada na zarzuty o zawyżanie liczby graczy!
Roblox, jedna z najpopularniejszych platform gamingowych na świecie, znalazła się w centrum kontr...
Twórcy Silent Hill 2 Remake wyjaśniają kluczowy aspekt postaci Jamesa
Remake Silent Hill 2 stawia przed zespołem Bloober Team duże wyzwania związane z odświeżeniem j...
Komentarze