Microsoft od lat kształtuje rynek gier wideo poprzez swoją usługę subskrypcyjną Xbox Game Pass. Według najnowszych raportów Bloomberga, firma wydaje ponad miliard dolarów rocznie na pozyskiwanie tytułów od zewnętrznych wydawców do swojej rosnącej biblioteki gier. To strategiczne posunięcie ma na celu umocnienie pozycji Game Pass jako jednej z najbardziej wartościowych ofert subskrypcyjnych w branży gier.
Microsoft inwestuje miliard dolarów w gry innych firm na Game Pass
Jak Microsoft wydaje ten miliard dolarów?
Duża część tego miliarda dolarów trafia do wydawców gier, którzy udostępniają swoje tytuły na Game Passie. Microsoft oferuje im lukratywne kontrakty, które często obejmują milionowe opłaty z góry oraz podział przychodów z subskrypcji. To kusząca oferta dla mniejszych wydawców, którzy dzięki Game Passowi mogą dotrzeć do znacznie większej publiczności, niż byłoby to możliwe w tradycyjnym modelu dystrybucji. Jak podkreśla Bloomberg, firmy deweloperskie chętnie przystępują do tego programu, ponieważ umożliwia on im uzyskanie zarówno stabilnych dochodów, jak i większej ekspozycji na rynku.
Then the only thing i see happening is Microsoft abandoning the Xbox branch entirely, and make it like : Microsoft Game Pass or Windows Game Pass. Bill wants to see dollar bills at the end of the day, now he is just paying bills. pic.twitter.com/uUlF71eILE
— Jeraanium (@Jeraantje97) September 20, 2024
Dlaczego Microsoft tak inwestuje?
Inwestowanie miliarda dolarów rocznie w gry innych firm to część szerszej strategii Microsoftu, mającej na celu utrzymanie zaangażowania graczy na platformie Xbox. W ekosystemie Game Pass nie chodzi tylko o duże tytuły AAA, ale również o różnorodność i dostępność mniejszych produkcji, które mogą przyciągnąć nowych graczy. Jak zaznaczył Phil Spencer, CEO Microsoft Gaming, firma nie tylko celuje w wielkie produkcje, ale także chce wspierać gry niezależne, które często nie miałyby szans na tak dużą ekspozycję w tradycyjnym modelu sprzedaży.
W ten sposób Game Pass działa na wielu poziomach: od wielkich hitów jak Starfield, po małe, często zaskakująco popularne tytuły indie, jak Hi-Fi Rush czy Pentiment. Dla Microsoftu kluczowe jest nie tylko zapewnienie dostępu do największych gier, ale również tworzenie platformy, na której każdy użytkownik znajdzie coś dla siebie.
źródło: bloomberg
Microsoft wzmacnia swoją pozycję na rynku!
Microsoft, jeden z największych gigantów technologicznych, osiągnął kolejny kamień milowy w br...
Black Myth: Wukong na Xbox Series X/S! Nowe informacje wskazują na rychłą premierę
Fani gier akcji RPG mają powody do entuzjazmu, zwłaszcza ci korzystający z konsol Xbox Series X/S...
Komentarze