Paradox Interactive, firma znana z produkcji strategicznych gier, takich jak Crusader Kings czy Europa Universalis, postanowiła zakończyć swoją przygodę z tworzeniem gier RPG. W ostatnich wywiadach przedstawiciele Paradox, w tym zastępca dyrektora generalnego Mattias Lilja, otwarcie przyznali, że prace nad Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 były dla nich ślepym zaułkiem, a dalsze projekty z tego gatunku będą oddane w ręce innych deweloperów.
Paradox Interactive rezygnuje z tworzenia gier RPG po problematycznym rozwoju Bloodlines 2
Problematyczna Produkcja Bloodlines 2
Projekt Bloodlines 2 miał długą i burzliwą historię. Początkowo ogłoszona w 2019 roku gra była wielokrotnie opóźniana, zmieniała deweloperów, a jej przyszłość była wielokrotnie kwestionowana. Zmiana dewelopera na studio The Chinese Room w 2023 roku była jednym z kluczowych kroków, które pozwoliły Paradox kontynuować produkcję gry, jednak firma przyznała, że gdyby nie ta zmiana, gra prawdopodobnie zostałaby anulowana.
"Hardsuit Labs has many qualities [but] they've never done something on this scale. So that was basically building the team as they were building [Vampire Bloodlines 2] and that turned out to be very tough. [...] Chinese Room is a more stable developer" https://t.co/H13TwW6uJt
— GamesIndustry (@GIBiz) October 8, 2024
Paradox Wycofuje Się z Gier RPG
Lilja wprost przyznał, że Bloodlines 2 jest jednym z ostatnich projektów RPG, jakie Paradox planuje bezpośrednio rozwijać. Firma przyznała, że gry tego typu nie pasują do ich strategicznej wizji, która koncentruje się na grach strategicznych i symulacyjnych. W przyszłości, jeśli pojawi się kolejna odsłona serii Bloodlines, Paradox planuje przekazać ją innemu deweloperowi, uznając, że RPG to ślepy zaułek w ich portfolio.
Co Dalej z Bloodlines 2?
Chociaż Paradox wycofuje się z gier RPG, Lilja potwierdził, że Bloodlines 2 jest na dobrej drodze do premiery, którą zaplanowano na pierwszą połowę 2025 roku. Gra ma spełnić oczekiwania fanów kultowej pierwszej części, jednak Paradox nie planuje kontynuować rozwoju serii samodzielnie po premierze tej części.
Decyzja Paradox jest ważnym krokiem dla firmy, która redefiniuje swoje cele i strategie, skupiając się na swoich mocnych stronach - produkcji gier strategicznych i symulacyjnych.
źródło: gameindustry.biz, screen z YT

10. rocznica Dying Light – Techland świętuje dekadę sukcesu serii survival horroru
27 stycznia 2025 roku mija dokładnie 10 lat od premiery gry Dying Light, która zrewolucjonizowała...

Roadside Egg Stand – nadchodzi relaksująca gra idle o prowadzeniu przydrożnego straganu!
Miłośnicy cozy games mają nowy powód do radości! Roadside Egg Stand, nowa, urocza gra idle od Z...
Komentarze