W samym sercu The Game Awards 2025 zadebiutowała gra, która natychmiast trafiła na listy życzeń wielu graczy. No Law, nowy projekt od Neon Giant - studia znanego z cyberpunkowego The Ascent - łączy elementy FPS, RPG i otwartego świata w mrocznej, neonowej metropolii. Rozmawialiśmy z deweloperami, by poznać kulisy tego obiecującego tytułu.
![]()
Premiera trailera na TGA
The Game Awards 2025 przyniosło wiele niespodzianek, ale trailer No Law wyróżniał się na tle innych. Gra, rozwijana przez Neon Giant we współpracy z wydawcą Krafton, przenosi nas do fikcyjnego miasta Port Desire - miejsca, gdzie korporacje, gangi i zwykli mieszkańcy walczą o przetrwanie w cyber-noirowej rzeczywistości. Główny bohater, Grey Harker, to weteran wojskowy, który próbuje wieść spokojne życie, aż do momentu, gdy przeszłość go dogania.
Trailer pokazał dynamiczną akcję: strzelaniny w uliczkach zalanych neonami, skradanie się po dachach i interakcje z postaciami, które wpływają na fabułę. Wszystko to w silniku Unreal Engine 5, co gwarantuje imponującą grafikę z dbałością o detale, takie jak odbicia w kałużach czy gęsta atmosfera slumsów.
Wywiad z deweloperami: Inspiracje i gameplay
W rozmowie z PC Gamer, Tor Frick i Arcade Berg z Neon Giant podzielili się szczegółami. Inspiracje czerpią z klasyków jak Blade Runner czy Deus Ex, ale też nowszych hitów jak Cyberpunk 2077. "Chcieliśmy stworzyć świat, w którym wybory gracza naprawdę mają znaczenie" - mówi Frick. Gra oferuje nieliniową narrację, gdzie decyzje wpływają na sojusze, misje i zakończenie.
Gameplay to mieszanka strzelania w pierwszej osobie z elementami RPG. Harker może modyfikować broń i implanty, co pozwala na różne style gry: od frontalnych ataków po stealth. Otwarty świat Port Desire jest podzielony na dzielnice, каждая z unikalnymi questami i sekretami. Deweloperzy podkreślają, że eksploracja będzie kluczowa - od podziemnych barów po korporacyjne wieżowce.
Co wyróżnia No Law?
Neon Giant obiecuje, że No Law uniknie błędów poprzedników. W przeciwieństwie do The Ascent, które było izometrycznym shooterem, tu przechodzimy na perspektywę pierwszoosobową, co ma pogłębić immersję. "To nie jest zwykły shooter - to RPG z duszą" - dodaje Berg. Gracze będą mogli budować relacje z NPC, co wpłynie na fabułę, a system moralności doda głębi wyborom.
Studio planuje też wsparcie po premierze, w tym darmowe aktualizacje i ewentualne DLC. Gra trafi na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S, ale data premiery pozostaje nieznana - deweloperzy celują w 2026 lub później, by dopracować każdy aspekt.
Dlaczego warto czekać?
No Law ma potencjał, by stać się hitem w gatunku cyberpunk. Po sukcesie The Ascent, Neon Giant pokazuje ambicje, łącząc akcję z bogatą historią. Jeśli lubicie gry jak Deus Ex czy nowsze Cyberpunk 2077 po patchach, ten tytuł może was zaskoczyć. Trailer już wzbudził entuzjazm, a wishlisty na Steam pęcznieją. Czekamy na więcej szczegółów - Port Desire wydaje się miejscem, w którym łatwo się zgubić, ale trudno zapomnieć.
No Law: Cyberpunkowa zemsta w otwartym świecie od twórców The Ascent
W samym sercu The Game Awards 2025 zadebiutowała zapowiedź No Law - nowej produkcji od studia Neon...
Clair Obscur: Expedition 33 triumfuje na The Game Awards - podziękowania dla YouTuberów i darmowa aktualizacja
W nocy z 11 na 12 grudnia 2025 roku The Game Awards ponownie zaskoczyło branżę. Debiutancka gra s...
Komentarze