Sony, gigant branży gier wideo, ogłasza rewolucyjne zmiany w strategii swojej flagowej marki PlayStation. W niedawnym wywiadzie, dyrektor generalny Sony, Kenichiro Yoshida, zapowiedział, że obecność PlayStation wyjdzie poza tradycyjne konsole, obejmując różne popularne platformy. Ta strategia stanowi znaczący zwrot w kierunku dostępności gier na każdym urządzeniu z dostępem do internetu.
Sony chce rozszerzyć horyzonty na wszystkie możliwe platformy
Yoshida podkreślił, że w krótkoterminowej perspektywie, PlayStation stanie się wszechobecne - od komputerów, przez telefony, aż po rozgrywkę w chmurze.
Będziemy wszechobecni. Wszędzie tam, gdzie jest moc obliczeniowa, użytkownicy będą mogli grać w swoje ulubione gry bez żadnych przeszkód.
Jednocześnie, dyrektor zaznaczył, że mimo tych zmian, PlayStation pozostanie kluczowym biznesem dla japońskiego giganta. Rozszerzenie doświadczenia gamingowego na inne platformy ma na celu dotarcie do szerszej grupy graczy i dostosowanie się do zmieniających się trendów w branży gier.
Sony CEO Kenichiro Yoshida has an interesting take on subscriptions.
— Derek Strickland (@DeekeTweak) January 23, 2024
Yoshida rightly understands that consumers only have so much disposable time.
Subscription value isn't just provided with content deluges. Users have to feel their time was well spent.https://t.co/g1x69f1KhV
Yoshida skomentował również kwestię usług subskrypcyjnych, które stanowią istotny element w rozwoju branży. Odmienne podejście Sony w porównianiu z Microsoftem i ich Game Passem polega na utrzymaniu zbalansowanej, hybrydowej usługi PlayStation Network, która łączy w sobie elementy abonamentu oraz płatne treści. Dyrektor uznał, że podanie wszystkiego na tacy i dowolny wybór mogą nie być tak wartościowe w porównaniu do serwisów streamingowych wideo, z uwagi na to, że gracze zazwyczaj skupiają się na jednej grze na raz.
Na zakończenie, Yoshida odniósł się do niedawno sfinalizowanego przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft. Pomimo wcześniejszego sprzeciwu, dyrektor nie widzi w tym połączeniu obecnie większego zagrożenia. Podkreślił, że zdrowa rywalizacja jest niezbędna dla rozwoju branży gier i że Sony będzie kontynuować swoje wysiłki w dostarczaniu graczom różnorodnych sposobów na grę.
źródło: eurogamer.pl, screen z YouTube
PlayStation 5 z napędem dyskowym dominuje sprzedaż w USA!
Od momentu premiery pod koniec 2020 roku, konsola PlayStation 5 od Sony cieszy się ogromnym sukcese...
The Last of Us Part II Remastered w pełni wykorzysta moc PlayStation 5 Pro!
W styczniu 2024 roku The Last of Us Part II Remastered zadebiutowało na PlayStation 5, spotykając ...
Komentarze