W ostatnich dniach polski deweloper gier, People Can Fly, poinformował o zakończeniu prac nad swoją najnowszą produkcją, kooperacyjną grą akcji RPG o kryptonimie Project Dagger. Ta nieoczekiwana decyzja została ogłoszona inwestorom 5 kwietnia, a powody anulowania projektu są głęboko zakorzenione w ponownej ocenie zakresu i potencjału komercyjnego gry.
People Can Fly anuluje Project Dagger
Project Dagger został zapoczątkowany jako ambitny projekt mający na celu wprowadzenie nowej serii gier. Prace nad grą prowadziło nowojorskie studio People Can Fly, a w projekt był zaangażowany zespół liczący co najmniej 50 osób. Początkowo gra miała być wydana przez Take-Two Interactive, lecz po rozwiązaniu współpracy w 2022 roku, People Can Fly postanowiło samodzielnie wypuścić tytuł na rynek.
People Can Fly have decided to discontinue further work on Project Dagger, a new action-adventure IP that has been in development for a multiple years.
— MauroNL (@MauroNL3) April 25, 2024
The game was to be published by Take-Two but that agreement was ended in September 2022.
PCF expects impairments of ~$17-20m. pic.twitter.com/FpPd70GB1t
Decyzja o anulowaniu Project Dagger niewątpliwie może wpłynąć negatywnie na wyniki finansowe People Can Fly. Anulowanie projektu, który już znacząco zaawansował, niesie ze sobą straty zarówno finansowe, jak i wizerunkowe. Jak zwykle w branży gier, decyzja o anulowaniu projektu została podjęta na podstawie oceny ryzyka, które okazało się zbyt wysokie dla firmy chcącej uniknąć potencjalnych strat.
Nie jest to pierwszy przypadek problemów z projektami w People Can Fly. W styczniu deweloper zwolnił 30 osób, które pracowały nad jeszcze niezapowiedzianą grą od Square Enix. Te zmiany mogą sygnalizować głębsze przetasowania w strategii i zarządzaniu projektami w firmie.
Przyszłość People Can Fly pozostaje niepewna w kontekście tych ostatnich wydarzeń. Firma musi teraz skupić się na redefinicji swojej strategii i zabezpieczeniu przyszłych projektów, które będą w stanie przetrwać rygorystyczną ocenę komercyjną i przynieść stabilność finansową. Anulowanie Project Dagger może być równie dobrze krokiem wstecz, jak i możliwością na nowe, bardziej przemyślane podejście do tworzenia gier, które odpowiada na zmieniające się warunki rynkowe i oczekiwania graczy.
źródło: ppe.pl
Twórcy Fallout nie byli świadomi problemów finansowych Interplay
Podczas pracy nad Fallout Tactics, deweloperzy ze studia Micro Forté nie mieli pojęcia o głęboki...
Bruce Nesmith: Bethesda nie zrezygnuje z Creation Engine w najbliższym czasie
Bruce Nesmith, były weteran Bethesdy, który przez ponad ćwierć wieku pracował nad największymi...
Komentarze