Swen Vincke, założyciel Larian Studios, przeszedł długą i pełną wyzwań drogę do sukcesu. W wywiadzie dla magazynu Edge opowiedział o trudnych początkach studia, które w dużej mierze opierało się na pracy zleconej. Larian wykonywało różnorodne projekty, w tym innowacyjny internetowy program dla dzieci, który zdobył wiele nagród i pozwolił studiu przetrwać finansowo. Jednak prawdziwym celem Vincke było stworzenie własnej gry RPG, nad którą miałby pełną kontrolę.
Swen Vincke - droga do sukcesów z Larian Studios
Pierwszym dużym projektem studia był Divinity II: Ego Draconis, który niestety został wydany zbyt wcześnie z powodu problemów finansowych wydawcy. Gra otrzymała mieszane recenzje, co niemalże zrujnowało studio. Ta trudna lekcja nauczyła Vincke, jak ważne jest posiadanie pełnej kontroli nad produkcją i wydawaniem swoich gier.
Kluczowym momentem w historii studia było stworzenie Divinity: Original Sin. Dzięki finansowaniu z Kickstartera i bezpośredniemu zaangażowaniu społeczności graczy, Larian Studios mogło stworzyć grę według własnych standardów. Sukces Divinity: Original Sin II otworzył drzwi do jeszcze większego projektu - Baldur’s Gate 3.
Very exciting things. https://t.co/9cerGRvbBY
— Mx. Dizzy: Comeback Tour (@emexdizzy) July 13, 2024
Vincke zawsze marzył o stworzeniu gry w uniwersum Dungeons & Dragons. Po latach starań i wielu spotkaniach z przedstawicielami Wizards of the Coast, Larian Studios otrzymało licencję na stworzenie Baldur’s Gate 3. Vincke podkreśla, że to była ogromna odpowiedzialność i jednocześnie spełnienie marzeń, ponieważ D&D miało duży wpływ na jego życie i karierę.
Jednym z największych wyzwań, z jakimi borykało się Larian Studios, było zapewnienie finansowania na rozwój gier. Vincke przyznał, że bez odpowiednich środków finansowych trudno jest realizować kreatywne pomysły. Jednak dzięki determinacji i wsparciu społeczności, Larian Studios udało się stworzyć gry, które zdobyły uznanie na całym świecie.
Baldur’s Gate 3 odniosło ogromny sukces, co otworzyło przed studiem nowe możliwości. Vincke zdradził, że pracują nad kolejnymi projektami, ale na razie są one w fazie eksperymentów. Larian Studios nie boi się próbować nowych rzeczy i rozwijać się, co zapowiada ciekawe kierunki na przyszłość.
Swen Vincke i jego zespół pokazali, że pasja, determinacja i otwartość na feedback od graczy mogą prowadzić do wielkich osiągnięć. Historia Larian Studios to inspirujący przykład, jak dzięki ciężkiej pracy można osiągnąć sukces w branży gier wideo.
źródło: Edge, screen z YT
Posiądź moc bogów dzięki nowemu systemowi magii w Tails of Iron 2: Whiskers of Winter!
Odd Bug Studio po raz pierwszy wprowadza do szczurzego świata możliwość rzucania zaklęć. Unit...
Honor of kings w nowej, filmowej odsłonie – nowe odcinki “Secret Level” już dostępne na Amazon Prime Video!
W wąwozie pojawił się nowy bohater Odcinek “The Way Of All Things” już dostępny w streamin...
Komentarze