Według niedawno ujawnionych dokumentów z niedawnego pozwu, w 2021 roku Valve zatrudniało 336 pracowników. Jak zauważył twórca SteamDB, Pavel Djundik, a o czym donosi The Verge, dokumenty z pozwu antymonopolowego przeciwko Valve pokazują, że w 2021 r. firma zatrudniała 336 pracowników. To ułamek wielkości większości dużych wydawców gier, mimo że Steam nadal kształtuje rynek gier na PC jako całość.
Valve to mały zespół z wielkim wpływem na rynek
Dokumenty pochodzą z pozwu Wolfire Games z 2021 r., w którym argumentowano, że Steam stanowi nieuczciwy monopol na cyfrową dystrybucję na PC. Dokumenty pozostają częściowo zredagowane i prawdopodobnie miały na celu całkowite zaciemnienie wszystkich soczystych szczegółów— zaskakująco powszechny błąd w amerykańskim systemie prawnym, który prowadzi do upublicznienia poufnych danych.
The Verge ma pełny wykres liczby pracowników i zmian w płacach działów w Valve z roku na rok. Wykres potwierdza wcześniejsze doniesienia, że ogólna liczba pracowników w firmie pozostawała dość stabilna przez ostatnie 10 lat — w 2016 r. informowaliśmy, że firma zatrudniała około 360 pracowników, podczas gdy Wikipedia podawała, że w 2013 r. firma zatrudniała 330 pracowników.
Court documents show that not only is Valve a fraction the size of companies like EA or Ubisoft, it's smaller than a lot of triple-A developers. pic.twitter.com/mzOrw6NLEC
— GV (@GVicoroski87946) July 14, 2024
Spośród tych 336 pracowników 79 pracowało bezpośrednio nad Steamem, podczas gdy aż 181 pozostało w dziale Gry - w zasadzie odwrotnie, niż się spodziewano, biorąc pod uwagę znaczenie Steama dla zysków firmy i jak rzadko Valve wydaje nowe gry. W tym czasie nad rozwojem sprzętu pracowało zaledwie 41 pracowników, tuż przed premierą Steam Deck, a pozostałych 35 pracowników zajmowało się administracją. Wolfire Games skrytykowało tę ograniczoną liczbę pracowników w swoim pozwie, argumentując, że Valve poświęca niewielki procent swoich przychodów na utrzymanie i udoskonalanie sklepu Steam.
W zeszłym roku raport People Make Games, w którym cytowano wywiady z anonimowymi byłymi pracownikami Valve, sugerował, że płaska struktura korporacyjna Valve szkodzi jej pracownikom. Mimo tych zarzutów, trudno nie być pod wrażeniem skuteczności firmy. Valve, zarządzając jednym z głównych filarów gier na PC w Steam, mimo swoich ograniczeń kadrowych, wciąż przoduje w branży.
Nawet mając na uwadze te kwestie, Valve zdołało zrewolucjonizować rynek gier komputerowych. Steam jest preferowanym launcherem większości graczy, oferującym szeroki wybór gier i korzystne warunki dla użytkowników. Ponadto, Valve wprowadziło innowacje w postaci Steam Deck, przenośnego komputera do gier, który zdobył uznanie zarówno graczy, jak i krytyków.
Kiedykolwiek firma zdecyduje się na wydanie nowej gry (lub nawet po prostu aktualizację istniejącej), zawsze jest to wydarzenie. Valve, mimo skromnych rozmiarów swojego zespołu, wciąż wyznacza trendy i kształtuje przyszłość rynku gier na PC.
Valve pokazuje, że mały zespół, przy odpowiednim zarządzaniu i wizji, może mieć ogromny wpływ na całą branżę. Firma udowadnia, że jakość i innowacyjność mogą przeważać nad ilością, a jej przyszłość wciąż wygląda obiecująco.
źródło: pcgamer.com, screen z Youtube
Dying Light 2: Stay Human dołącza do PlayStation Plus z wersją dedykowaną dla PlayStation 5 Pro!
Zagraj w Dying Light 2 za darmo w ramach PlayStation Plus Extra i Premium i ciesz się ulepszoną gr...
Wczesny dostęp do Path of Exile 2 wystartuje już niebawem! GGG Live już 21 listopada!
Wczesny dostęp do Path of Exile 2 wystartuje już niebawem! Jeszcze przed oficjalnym startem, tw...
Komentarze