W branży gier wideo następuje kolejna fala zwolnień, tym razem dotycząca Lost Boys Interactive - studia należącego do szwedzkiego giganta Embracer Group. Studio, znane z pracy nad grami takimi jak Tiny Tina’s Wonderlands, Diablo IV, czy PUBG, ogłosiło na platformie LinkedIn redukcję zatrudnienia, co stanowi kolejny bolesny krok w procesie restrukturyzacji, który dotyka branżę gier wideo na całym świecie.
Lost Boys Interactive zwalnia pracowników
Historia Lost Boys Interactive
Lost Boys Interactive zostało założone w 2017 roku jako zespół deweloperski zorientowany na współpracę z innymi studiami przy projektach zewnętrznych. Studio szybko zdobyło uznanie dzięki współpracy z takimi gigantami jak Gearbox Software, Blizzard Entertainment, czy Zenimax Online. Zdolność zespołu do dostarczania wysokiej jakości wsparcia technicznego i kreatywnego zaowocowała jego udziałem w tworzeniu znanych tytułów, w tym WWE 2K oraz New World.
W 2022 roku studio zostało przejęte przez Embracer Group, co miało na celu wzmocnienie jego pozycji na rynku oraz zwiększenie zasobów niezbędnych do rozwijania dalszych projektów. Jednakże, restrukturyzacja, która rozpoczęła się w Embracer Group w 2023 roku, zaczęła dotykać coraz większą liczbę jej podmiotów, w tym Lost Boys Interactive.
Another layoff at Lost Boys Interactive?
— Nel, The Internet's Dad (@Nelstar15) September 6, 2024
How many layoffs is Embracer going to have until they've decimated the industry further than they already have?
Get them out of here, seriously. No place for Embracer in our industry.
Druga fala zwolnień
9 września 2024 roku Shaun Nivens, prezes Lost Boys Interactive, poinformował w oświadczeniu na LinkedIn, że studio musiało podjąć trudną decyzję o redukcji zatrudnienia, aby dostosować się do zmieniających się warunków rynkowych. Nivens podkreślił, że decyzja ta została podjęta po rozważeniu wszystkich innych możliwych opcji i że studio zobowiązuje się do wsparcia zwolnionych pracowników w przejściu do nowego etapu kariery.
Jest to już druga fala zwolnień w tym roku. W pierwszej, na początku 2024 roku, pracę straciło aż 125 osób. Choć obecna liczba zwolnionych pracowników nie została dokładnie podana, ogólna liczba miejsc pracy utraconych w branży gier wideo w tym roku może przekroczyć 12 tysięcy, co potwierdzają różne szacunki. Te liczby pokazują, jak poważna jest sytuacja, która dotyka nie tylko Lost Boys Interactive, ale także inne studia należące do Embracer.
źródło: Gameranx
Roblox odpowiada na zarzuty o zawyżanie liczby graczy!
Roblox, jedna z najpopularniejszych platform gamingowych na świecie, znalazła się w centrum kontr...
Twórcy Silent Hill 2 Remake wyjaśniają kluczowy aspekt postaci Jamesa
Remake Silent Hill 2 stawia przed zespołem Bloober Team duże wyzwania związane z odświeżeniem j...
Komentarze