Bethesda Game Studios od lat przyciąga graczy swoimi ogromnymi grami RPG, takimi jak The Elder Scrolls V: Skyrim, Fallout oraz najnowszy hit, Starfield. Choć te tytuły zyskały ogromną popularność, Todd Howard, dyrektor Bethesdy, przyznał, że ich wielkość bywa nieodpowiedzialna. W niedawnym wywiadzie Howard podkreślił, że studio rzadko decyduje się na wycinanie zawartości z gier, co skutkuje tym, że finalne produkty są ogromne. Gry te oferują setki godzin rozgrywki oraz niekończącą się eksplorację, co bywa zarówno atutem, jak i wyzwaniem dla niektórych graczy.
Gry Bethesdy są nieodpowiedzialnie duże
Bethesda znana jest z tworzenia światów tak dużych, że mogą przytłaczać. Starfield, na przykład, zawiera 1000 planet do eksploracji, co pokazuje ambicje studia, ale również wskazuje na trudności z wypełnieniem tych ogromnych przestrzeni unikalną treścią. Wielu graczy krytykowało grę za powtarzalne lokacje i schematyczność, co wskazuje na problem z zarządzaniem tak dużymi światami.
W Bethesdzie wycinamy bardzo niewiele z naszych gier, dlatego gry są tak nieodpowiedzialnie duże. I to naprawdę zależy od całego zespołu, wkładającego mnóstwo kreatywności w grę. Oczywiście nie tylko ja myślę, że to czyni je wyjątkowymi.
Howard jednak broni tej filozofii, podkreślając, że za sukcesem gier Bethesdy stoi kreatywność całego zespołu, który angażuje się w rozwijanie i wzbogacanie światów w sposób unikalny dla studia. Zamiast usuwać zawartość, studio woli pozostawiać jak najwięcej, wierząc, że każdy element dodaje głębi ich produkcjom. Jest to podejście, które wyróżnia gry Bethesdy na tle innych tytułów RPG.
Choć dla niektórych graczy wielkość tych światów bywa przytłaczająca, Howard jest przekonany, że ta ogromna skala to kluczowy element, który przyciąga fanów, pozwalając im na niekończące się odkrycia i personalizację doświadczeń. W nadchodzących projektach, takich jak The Elder Scrolls VI, można spodziewać się kontynuacji tego podejścia, mimo że debata o tym, czy większe znaczy lepsze, wciąż trwa wśród społeczności graczy, ale dla producenta wykonawczego Bethesdy jest to oczywiste.
źródło: insider-gaming.com, screen z Youtube
Roblox odpowiada na zarzuty o zawyżanie liczby graczy!
Roblox, jedna z najpopularniejszych platform gamingowych na świecie, znalazła się w centrum kontr...
Twórcy Silent Hill 2 Remake wyjaśniają kluczowy aspekt postaci Jamesa
Remake Silent Hill 2 stawia przed zespołem Bloober Team duże wyzwania związane z odświeżeniem j...
Komentarze