Tim Sweeney, CEO Epic Games, w najnowszym wywiadzie przedstawił wizję nadchodzącej technologii Unreal Engine 6, który ma zrewolucjonizować branżę gier. Choć Unreal Engine 6 jest jeszcze w fazie planowania, Sweeney podkreśla, że nowe możliwości silnika znacząco poprawią tworzenie gier multiplayer, umożliwią budowanie gigantycznych, wspólnych światów, a także wprowadzą nową filozofię związaną z interoperacyjnością pomiędzy grami i twórcami treści.
Unreal Engine 6 ma mieć rewolucyjne możliwości!
Główne Funkcje Unreal Engine 6
Jedną z kluczowych cech Unreal Engine 6 będzie możliwość tworzenia gier, które mogą obsługiwać ogromną liczbę graczy jednocześnie w jednym, spójnym świecie. Sweeney podkreśla, że technologia ta pozwoli na bardziej płynną komunikację między serwerami, umożliwiając graczom płynne przemieszczanie się między różnymi obszarami gry bez konieczności przełączania się pomiędzy sesjami lub serwerami. To rozwiązanie otworzy drogę do tworzenia światów metaverse (cyfrowa przestrzeń), w których gry będą się wzajemnie łączyć, a użytkownicy będą mogli przechodzić między nimi w czasie rzeczywistym.
Sweeney opisał również plany dotyczące zintegrowania programowania w języku Verse, co pozwoli twórcom na uproszczoną pracę nad grami multiplayer. Nowa technologia ma wyeliminować potrzebę pisania kodu zarówno po stronie serwera, jak i klienta, co zminimalizuje czas i trudności związane z tworzeniem złożonych środowisk multiplayer.
UNREAL ENGINE 6 will let devs:
— PlayerIGN (@PlayerIGN) October 6, 2024
“build an app once and then deploy it as a standalone game for any platform.”
One asset will have “seamless movement of content from place to place” between UE, Unity, or Roblox.
“That’s going to take several years.” -- Epic Games CEO, Tim Sweeny pic.twitter.com/UkdZ09w7dE
Skupienie na Metaverse i Współpraca z Disneyem
Sweeney podkreśla, że Unreal Engine 6 odegra kluczową rolę w rozwoju koncepcji metaverse. Epic Games ma już zaplanowaną współpracę z Disneyem nad stworzeniem ogromnego, wspólnego świata online, który będzie kompatybilny z Fortnite. Pomysł zakłada interoperacyjność pomiędzy różnymi grami i aplikacjami, dzięki czemu użytkownicy będą mogli przenosić postacie i zasoby między różnymi wirtualnymi światami, niezależnie od platformy, na której te światy powstają.
Chociaż premiera Unreal Engine 6 nie jest jeszcze zaplanowana, szacuje się, że pojawi się w latach 2028–2030. Na razie twórcy mogą nadal pracować na Unreal Engine 5, który stanowi bazę do rozwijania przyszłych funkcji i technologii, jakie przyniesie UE6.
Przyszłość Gier w Rękach Twórców
Wizja Sweeneya dla Unreal Engine 6 wykracza poza standardowe tworzenie gier. Chce, aby silnik ten był podstawą dla rozwijającej się gospodarki twórców, gdzie każdy deweloper będzie mógł projektować treści, które z łatwością będą integrowane z istniejącymi światami gier. Dzięki możliwościom UE6, takie treści będą mogły być natychmiast dostępne dla milionów graczy na różnych platformach.
Unreal Engine 6 ma także znacząco uprościć proces tworzenia gier, co sprawi, że stanie się bardziej dostępny dla deweloperów indie i mniejszych studiów, które dotychczas mogły mieć trudności z obsługą zaawansowanych narzędzi.
źródło: eurogamer.pl, screen z YouTube
AMD Ryzen Z2 - Nowa Generacja Procesorów i Problematyczne Nazewnictwo
AMD zyskuje coraz większą uwagę dzięki zapowiadanym procesorom z serii Ryzen Z2, które mają wp...
Nvidia RTX 50 Seria: Premiera w 2025 i Nowe Modele
Nvidia planuje wielkie premiery na początku 2025 roku, wprowadzając na rynek serię kart graficzny...
Komentarze