Roblox, jedna z najpopularniejszych platform gamingowych na świecie, znalazła się w centrum kontrowersji po raporcie Hindenburg Research, który oskarżył firmę o zawyżanie liczby aktywnych użytkowników nawet o 42%. Raport ten twierdzi, że dane przedstawiane przez Roblox mogą być znacznie wyższe niż rzeczywiste liczby, co ma wpływ na postrzeganie przez inwestorów i konsumentów. Roblox zdecydowanie zaprzecza tym oskarżeniom, twierdząc, że ich dane są dokładne i zgodne z rzeczywistością.
Roblox odpowiada na zarzuty o zawyżanie liczby graczy!
Zarzuty wobec Roblox
Według Hindenburg Research, firma przedstawia dane, które nie odzwierciedlają faktycznej aktywności graczy. Raport sugeruje, że liczba zarejestrowanych kont i aktywnych użytkowników może być sztucznie zawyżona, wliczając nieaktywne konta i te, które zostały stworzone w celach innych niż granie. Hindenburg oskarża Roblox o zawyżanie liczby graczy o około 42%, co miałoby wpłynąć na lepszą wycenę firmy na rynku oraz jej wyniki finansowe.
Roblox's response is an abject failure to address the two core allegations in our report, including:
— Hindenburg Research (@HindenburgRes) October 8, 2024
1. Evidence that Roblox has been systematically lying for years about the number of people on its platform and their genuine level of engagement.
2. That the platform is a… pic.twitter.com/Tj2KiANOnI
Odpowiedź Roblox
W reakcji na te zarzuty, Roblox wydał oświadczenie, w którym kategorycznie zaprzecza jakimkolwiek manipulacjom danymi użytkowników. Firma podkreśla, że liczba aktywnych graczy, które regularnie publikuje, jest zgodna z danymi wewnętrznymi i dokładnie odzwierciedla rzeczywistą aktywność użytkowników. Roblox przypomniał również, że współpracuje z zewnętrznymi audytorami i organami regulacyjnymi, aby zapewnić przejrzystość swoich działań.
Możliwe Konsekwencje
Jeśli zarzuty Hindenburg Research okazałyby się prawdziwe, mogłoby to mieć poważne konsekwencje dla Roblox, zarówno finansowe, jak i wizerunkowe. Zawyżone liczby graczy mogłyby wpłynąć na relacje z inwestorami, którzy mogliby stracić zaufanie do firmy. W tej chwili Roblox stoi na stanowisku, że raport jest bezzasadny i nie ma podstaw do wprowadzenia jakichkolwiek zmian w raportowaniu swoich danych.
W najbliższych tygodniach można oczekiwać dalszych reakcji zarówno ze strony Roblox, jak i analityków rynku, którzy będą uważnie przyglądać się tej sytuacji.
źródło: insider-gaming.com, screen z Youtube
Dying Light 2: Stay Human dołącza do PlayStation Plus z wersją dedykowaną dla PlayStation 5 Pro!
Zagraj w Dying Light 2 za darmo w ramach PlayStation Plus Extra i Premium i ciesz siÄ™ ulepszonÄ… gr...
Wczesny dostęp do Path of Exile 2 wystartuje już niebawem! GGG Live już 21 listopada!
Wczesny dostÄ™p do Path of Exile 2 wystartuje już niebawem! Jeszcze przed oficjalnym startem, twÃ...
Komentarze