Podczas pracy nad Fallout Tactics, deweloperzy ze studia Micro Forté nie mieli pojęcia o głębokich problemach finansowych wydawcy gry, Interplay. Jak wynika z relacji projektanta gry, Ed'a Ormana, zespół nie był informowany o trudnej sytuacji wydawcy. "Nie powiedziano nam nic o problemach finansowych Interplay" - wspomina Orman, podkreślając, że studio było odizolowane od tej sytuacji przez zespół 14 Degrees East, który zajmował się współpracą z Micro Forté.
Twórcy Fallout nie byli świadomi problemów finansowych Interplay
Interplay, niegdyś potężny wydawca gier takich jak Baldur’s Gate i Planescape: Torment, w latach 90. zaczął zmagać się z poważnymi trudnościami finansowymi. Mimo że wciąż wydawali popularne tytuły, zarządzanie firmą i rosnące koszty doprowadziły do poważnych problemów, które ostatecznie doprowadziły do sprzedaży najcenniejszych marek, w tym Fallout. Twórcy Fallout Tactics działali w napiętej atmosferze, szczególnie pod koniec produkcji, kiedy presja na wydanie gry była ogromna. Zespoły były zmuszone pracować w trybie crunch, co doprowadziło do nieprzespanych nocy i przeciążenia.
"I had no idea what was going on inside Interplay. I do remember thinking that it was weird that we didn’t get to speak to more people that had worked on the original Fallouts." https://t.co/CdsaIfilT1
— PC Gamer (@pcgamer) October 13, 2024
Orman przyznał, że dopiero pod koniec projektu zaczął dostrzegać niepokojące sygnały, ale nigdy nie poinformowano ich wprost o tym, że Interplay desperacko potrzebował środków finansowych, aby przetrwać. Zespół miał tylko jeden cel: ukończyć grę na czas, nie wiedząc, że dla Interplay była to próba uratowania firmy przed upadkiem. Problemy finansowe wydawcy ostatecznie wpłynęły na dalsze losy studia, które musiało sprzedać prawa do marki Fallout firmie Bethesda w 2007 roku, co zakończyło erę gier Fallout tworzonych przez Interplay.
Ten brak komunikacji między wydawcą a zespołem deweloperskim stanowi przykład tego, jak problemy finansowe firm mogą wpływać na proces tworzenia gier, często pozostawiając twórców w nieświadomości do ostatniej chwili.
źródło: pcgamer.com, screen z Youtube
Dying Light 2: Stay Human dołącza do PlayStation Plus z wersją dedykowaną dla PlayStation 5 Pro!
Zagraj w Dying Light 2 za darmo w ramach PlayStation Plus Extra i Premium i ciesz siÄ™ ulepszonÄ… gr...
Wczesny dostęp do Path of Exile 2 wystartuje już niebawem! GGG Live już 21 listopada!
Wczesny dostÄ™p do Path of Exile 2 wystartuje już niebawem! Jeszcze przed oficjalnym startem, twÃ...
Komentarze