Premiera gry Prince of Persia: The Lost Crown wzbudziła wiele emocji, a tytuł ten zdobył pozytywne recenzje za dynamiczną rozgrywkę i stylistykę w stylu Metroidvania. Niestety, nie przełożyło się to na wyniki sprzedaży, co spowodowało rozczarowanie i frustrację wśród fanów oraz krytyków branżowych. Michael Douse, dyrektor publikacji w Larian Studios (twórcy Baldur’s Gate 3), wyraził swoje zdanie na temat sytuacji, obarczając odpowiedzialnością zarząd Ubisoftu za brak sukcesu finansowego gry.
Ubisoft Obwiniany za Słabą Sprzedaż Prince of Persia: The Lost Crown
Według Douse’a, błędem było ograniczenie dostępności The Lost Crown wyłącznie do platformy Ubisoft Connect i Epic Games Store przy premierze w styczniu 2024 roku, bez natychmiastowego wsparcia dla Steam. Opóźnienie wydania na popularnej platformie, która ma szerokie grono użytkowników, negatywnie wpłynęło na widoczność i sprzedaż gry. Douse argumentował, że umieszczenie tytułu na Steamie od dnia premiery mogłoby uczynić z niego sukces rynkowy, co pozwoliłoby również na kontynuację serii. Niestety, niskie wyniki sprzedaży skłoniły Ubisoft do zaniechania planów dotyczących potencjalnego sequela oraz do przeniesienia zasobów deweloperskich na inne projekty, w tym prace nad remake'iem Raymana.
Baldur's Gate 3 publishing chief calls out Ubisoft's 'broken strategy':
— Larry Yu (@_larryyu_) October 26, 2024
If gamers need to get used to not owning games, 'developers must get used to not having jobs'.https://t.co/iiaO5GVL7K pic.twitter.com/gdmmf1djIX
Ubisoft jest również krytykowany za brak konsekwentnej strategii wydawniczej. Firma znana jest z częstych promocji i obniżek cen swoich gier już krótko po premierze, co mogło dodatkowo wpłynąć na decyzje zakupowe potencjalnych klientów. Taka polityka sprzedaży powoduje, że gracze są bardziej skłonni czekać na promocje niż kupować gry po pełnej cenie, co jeszcze bardziej zmniejsza szanse na wysoką sprzedaż w momencie debiutu gry.
Mimo pozytywnych opinii, Prince of Persia: The Lost Crown przegapiło swoją szansę na sukces, a decyzje zarządu Ubisoftu spotkały się z krytyką nie tylko ze strony analityków branżowych, ale i fanów serii. W obliczu słabych wyników Ubisoft postanowił zakończyć wsparcie dla tej gry, co może wskazywać na potrzebę przemyślenia strategii dystrybucji i promocji swoich przyszłych tytułów.
źródło: pcgamer.com, screen z Youtube
Posiądź moc bogów dzięki nowemu systemowi magii w Tails of Iron 2: Whiskers of Winter!
Odd Bug Studio po raz pierwszy wprowadza do szczurzego świata możliwość rzucania zaklęć. Unit...
Honor of kings w nowej, filmowej odsłonie – nowe odcinki “Secret Level” już dostępne na Amazon Prime Video!
W wąwozie pojawił się nowy bohater Odcinek “The Way Of All Things” już dostępny w streamin...
Komentarze