Minecraft: Dungeons

writersnotdead

Świat pełen jest rzeczy, które nie miały prawa się zdarzyć, a jednak się zdarzyły. Bez wątpienia do jednej z nich należy zaliczyć sukces Minecrafta. Bo któż by się spodziewał, że gra z 2011 roku z "najgorszą grafiką na świecie" nie tylko przypadnie graczom do gustu, ale podbije serca milionów i zdobędzie rzesze fanów na całym świecie, zyskując miano gry kultowej. Czy jest szansa, że Minecraft: Dungeons powtórzy sukces swojego pierwowzoru?

O Minecraft: Dungeons słów kilka

Choć w grę w jej wczesnej wersji mieli okazję zagrać nieliczni, tak w ich ocenach, recenzjach czy relacjach przewija się się jeden termin: "Minecraft: Dungeons to Diablo w świecie klocków". Już dzisiaj wiemy, że gra stworzona przez studio Mojang AB będzie właśnie hack'and'slashem z elementami RPG. Podobnie jak w kultowym Diablo, tu także obserwujemy rozgrywkę z lotu ptaka, a lwią część gameplay'u stanowi przemierzanie losowo generowanych podziemi. Co ciekawe, nie uświadczymy tu typowego dla gier RPG systemu rozwoju postaci - ze zdobywaniem doświadczenia, wbijaniem poziomów, rozwijaniem statystyk i pakowaniem punktów w konkretne umiejętności. Zamiast tego, twórcy oferują graczowi możliwość rozwijania przedmiotów - oprócz typowej dla wielu gier hack'and'slash mechaniki, w myśl której różne przedmioty mają różną unikatowość, w Minecraft: Dungeons gracze będą mogli ulepszać swoje wyposażenie w bardziej rozbudowany sposób i to właśnie ono decydować będzie o sile postaci. Świat, w który zostaje rzucony gracz to typowy świat fantasy znany z wielu gier, wypełniony hordami złowrogich kreatur z piekła rodem, których celem jest wysłanie protagonisty i jego kompanów na "tamten świat". Ponadto, głównym zadaniem gracza będzie rzecz jasna obrona niewinnych wieśniaków, pokrzyżowanie planów głównego arcywroga i powstrzymanie go przed opanowaniem świata. Choć gra oferuje 14 postaci do wyboru, tak różnią się one od siebie tylko wyglądem, a o ich potędze stanowić będzie wspomniany wcześniej poziom wyposażenia. Walka w Minecraft: Dungeons ma charakter zręcznościowy i kierują nią dwie nadrzędne zasady: nie dać się zabić i zabić wszystko, co się rusza (no, prawie wszystko). Co więcej, twórcy zaimplementowali w grze typowy dla zwykłego Minecrafta humor i podeszli do wszystkiego z przymrużeniem oka.

Data premiery 

Datę premiery Minecraft: Dungeons przewidziano na 26 maja 2020 roku i jak na razie nic nie wskazuje na to, żeby termin ten miał ulec zmianie.

Gdzie zagramy w Minecraft: Dungeons? 

Już dzisiaj wiemy, że w Minecraft: Dungeons zagramy na Xbox One, PS4, PC i Nintendo Switch. Ponadto, gra będzie oferować zarówno tryb dla jednego gracza, jak i tryb kooperacji dla wielu graczy (maksymalnie 4) z możliwością lokalnej i internetowej rozgrywki. Twórcy wciąż nie podali minimalnych wymagań sprzętowych dla komputerów osobistych, możemy być jednak pewni, że z uwagi na "wyjątkową" oprawę graficzną nie będą one wygórowane i w Minecraft: Dungeons zagramy nawet na starszym i mniej zaawansowanym sprzęcie.

Aktualności

Zobacz wszystkie