Naughty Dog podjęło trudną decyzję o anulowaniu prac nad The Last of Us Online, grą wieloosobową, osadzoną w postapokaliptycznym uniwersum gry. Decyzja ta wynika ze świadomości, że zakres projektu stał się tak duży, że wymagałoby to od studia przeznaczenia wszystkich swoich zasobów ludzkich, na obsługę treści popremierowych przez lata.
Znamy powody anulowania projektu The Last of Us Multiplayer
Producenci stanęli przed wyborem: zostać studiem gier oferującym rozgrywkę na żywo lub kontynuować skupienie na grach narracyjnych dla jednego gracza. Naughty Dog wybrało tę drugą opcję, przedłużając dziedzictwo w zakresie doświadczeń single player.
Koncepcja The Last of Us w wersji multiplayer ewoluowała znacznie w trakcie jej tworzenia. Początkowo planowany, jako tryb wieloosobowy dla The Last of Us Part 2, rozwinął się w większe, samodzielne doświadczenie. Ta ekspansja wymagała zmiany zasobów, co znacząco wpłynęłoby na rozwój przyszłych gier dla jednego gracza.
Jeden z użytkowników X - Kirby0Louise tak skomentował te doniesienia: Dlatego Naughty Dog anulowało Last of Us Factions, ponieważ wymagałoby to wsparcia całego studia. Słusznie.
Ale czy nie powinni po prostu zatrudnić większej liczby osób?
Odpowiedział mu Tom Henderson: Pomyśl o ekonomii na poziomie niezależności. Gdyby całe studio musiało pracować nad TLOU MP, musiałoby zostać zatrudnionych 400 pracowników. Jeżeli średnia pensja wynosi 50 tys. dolarów, samo wynagrodzenie wynosi 20 mln dolarów.
Czy TLOU MP będzie sprzedawać 250 000 karnetów bojowych co kwartał po 20 dolarów za sztukę przez wiele lat, aby wprowadzić dziesięć podstawowych kosztów? Naprawdę w to wątpię i oni prawdopodobnie też.
Jeśli chodzi o sugestię, aby po prostu zatrudnić więcej osób do wsparcia projektu, ważne jest, aby zrozumieć, że powiększenie studia to nie tylko kwestia zatrudnienia większej liczby pracowników. Zwiększanie rozmiaru firmy wiąże się ze znacznymi wyzwaniami logistycznymi, finansowymi i zarządczymi. Może to mieć wpływ na całą kulturę przedsiębiorstwa, przepływ pracy i jakość wyników. Dlatego decyzja o anulowaniu The Last of Us Online prawdopodobnie wiązała się ze względami wykraczającymi poza liczbę pracowników.
źródło: screen z Youtube
Dying Light 2: Stay Human dołącza do PlayStation Plus z wersją dedykowaną dla PlayStation 5 Pro!
Zagraj w Dying Light 2 za darmo w ramach PlayStation Plus Extra i Premium i ciesz siÄ™ ulepszonÄ… gr...
Wczesny dostęp do Path of Exile 2 wystartuje już niebawem! GGG Live już 21 listopada!
Wczesny dostÄ™p do Path of Exile 2 wystartuje już niebawem! Jeszcze przed oficjalnym startem, twÃ...
Komentarze