Warner Bros. ogłosiło znaczącą zmianę w swojej strategii wydawania gier wideo, skupiając się na rozszerzeniu oferty gier na żywo, mobilnych i darmowych. Decyzja ta jest pokłosiem rosnącej roli tych segmentu w przemyśle rozgrywkowym i stanowi krok naprzód w adaptacji do zmieniających się trendów konsumenckich. Jest to o tyle ciekawa decyzja, że przecież wszyscy pamiętają, z jakim sukcesem spotkało się Hogwarts Legacy.
Warner Bros. zmienia strategię wydawania gier
Jean-Briac Perrette, szef działu gier Warner Bros., podkreślił, że firma planuje być bardziej intensywna w obszarze gier wideo, widząc w nim duży potencjał do rozwoju.
Podwajamy wysiłki w zakresie gier jako obszaru, w którym naszym zdaniem istnieje o wiele więcej możliwości rozwoju, które możemy wykorzystać.
After releasing Hogwarts Legacy which did 22 million units in 1 year and releasing Suicide Squad which failed to meet company expectations, this is sure a move. https://t.co/SQQZ3qMR3b
— Tom Henderson (@_Tom_Henderson_) March 5, 2024
Strategia Warner Bros. zmierza ku odkrywaniu gier na żywo i mobilnych, co może wciąż obejmować rozwijanie usług wokół ich najpopularniejszych franczyz, takich jak Harry Potter. Perrette zastanawiał się, jak można opracować gry, które pozwolą graczom nie tylko odwiedzać, ale także żyć, pracować i bawić się w ulubionych grach na bieżąco.
Ta zmiana kierunku może z pewnością zaskakiwać. Zwłaszcza, biorąc pod uwagę sukces Dziedzictwa Hogwartu, który stał się najlepiej sprzedającym tytułem 2023 roku i to mimo nawoływania do bojkotu przez pewne środowiska. Gra przerwała tym samym dominację Call of Duty i produkcji Rockstar przez ponad 15 lat. Hogwarts Legacy sprzedało się w 22 milionach egzemplarzy do końca 2023 roku. To tylko uwypukla, jaki sukces osiągnął tytuł.
Przesunięcie tej wajchy niesie za sobą zarówno wyzwania, jak i możliwości. Na pewno będzie to wymagało od Warner Bros. inwestycji w nowe technologie, platformy i modele biznesowe, ale równocześnie otwiera drzwi do dotarcia do nowych segmentów rynku i budowania głębszej relacji z graczami.
źródło: insider-gaming.com, screen z Youtube
![](https://static.swiatgraczy.pl/images/news/thumbs/2a72a89416c4fde274bff0f8cd41c082804dc0b7_251x162.jpg)
Premiera Metal: Hellsinger VR jesienią 2024!
Premiera Metal: Hellsinger VR jesienią. Demo już dostępne na Steam! Funcom z radością ogłasz...
![](https://static.swiatgraczy.pl/images/news/thumbs/ccbf75648b3768022db1f6884c4698e607870708_251x162.jpg)
Astro Bot - najnowsza gra Team Asobi przyniesie 12-15 godzin rozgrywki – ujawnia Nicolas Doucet
Podczas niedawnego wywiadu z francuskim YouTuberem Julienem Chièze, Nicolas Doucet, dyrektor Team A...
Komentarze