Smutno kończy się historia Deviation Games. Studio, założone w 2020 roku przez weteranów Call of Duty - Jasona Blundella i Dave'a Anthony'ego, miało przed sobą wielkie ambicje. Pod opieką PlayStation, Deviation Games zmierzało ku rozwojowi nowatorskiej strzelanki AAA. Jednak zanim ich wizja mogła zostać zrealizowana, studio zostało zmuszone do zamknięcia, nie wypuszczając nawet jednej gry.
Deviation Games upadło zanim dało jakąkolwiek grę
Kriste Stull, była dyrektor operacyjna Deviation Games, wyraziła swoje uczucia na Linkedinie, mówiąc o "ciężkim sercu" przy ogłaszaniu zamknięcia studia. Jej słowa, pełne wdzięczności i szacunku dla zespołu, odzwierciedlają pasję i zaangażowanie, które towarzyszyły marzeniom studia. Pomimo trudności, Deviatorzy, jak byli nazywani pracownicy, współtworzyli wspomnienia i doświadczenia, które będą pielęgnowane na zawsze.
Deviation Games, the studio formed by Jason Blundell and several former Treyarch/Call of Duty games, has shut down.
— CharlieIntel (@charlieINTEL) March 9, 2024
The studio was partnering with PlayStation for an upcoming game.
Jason Blundell has since joined Sony PlayStation Studios to work on an unannounced project pic.twitter.com/962mdHiJXQ
Założenie Deviation Games było obiecujące. Blundell i Anthony przynieśli ze sobą bogate doświadczenie i wizję, którą chcieli zrealizować przy wsparciu Sony. Partnerstwo to zapowiadało się na przełomowe, dając studio szansę na stworzenie czegoś wyjątkowego. Niestety, równie szybko, jak rosły ambicje, producenci napotkali przeszkody.
Blundell opuścił firmę dwa lata później. To był pierwszy sygnał nadchodzących problemów. Następnie przyszły zwolnienia, związane z trudnościami wewnętrznymi i zewnętrznymi, z jakimi borykało się studio.
Zamknięcie Deviation Games, to kolejny rozdział historii o tym, jakie problemy napotyka obecnie przemysł gamingowy. Rynek wypycha mniejsze firmy. Dodatkowo, korporacje często robią cięcia załogi ze względu na oszczędzanie kosztów i ewentualnie zatrudniają nowe osoby, gdy szykuje się większy projekt. To prowadzi do braku stabilności zatrudnienia w świadomości ludzi.
Pomimo gorzkiego zakończenia, duch innowacji i pasji, którym żyło Deviation Games. Ta historia pokazuje, że nawet największe marzenia mogą napotkać przeszkody.
Twórcy Fallout nie byli świadomi problemów finansowych Interplay
Podczas pracy nad Fallout Tactics, deweloperzy ze studia Micro Forté nie mieli pojęcia o głęboki...
Bruce Nesmith: Bethesda nie zrezygnuje z Creation Engine w najbliższym czasie
Bruce Nesmith, były weteran Bethesdy, który przez ponad ćwierć wieku pracował nad największymi...
Komentarze