W niedawnym raporcie, opublikowanym przez Bloomberg, ujawniono, że Sony podjęło decyzję o wstrzymaniu produkcji swoich gogli wirtualnej rzeczywistości. PlayStation VR2, do czasu naprawienia zaległości w postaci niesprzedanych egzemplarzy. Ta decyzja jest odpowiedzią na spadek sprzedaży, który został przypisany brakiem znaczących treści kompatybilnych z urządzeniem. Od premiery w 2023 roku, PSVR2 zmaga się ze spadającą sprzedażą, pozostając w tyle za konkurencyjnymi goglami META Quest VR.
Sony wstrzymuje produkcję PSVR2 w obliczu spadku sprzedaży
Bloomberg wskazuje, że głównym wyzwaniem dla ekspansji technologii VR jest wysoka cena sprzętu. Obecnie liczba gier obsługujących urządzenia VR jest ograniczona, co również powoduje brak motywacji wśród graczy do zakupu tego sprzętu. Ograniczona zawartość i wysokie koszty tworzenia gier są kluczowymi elementami hamującymi popyt.
Bloomberg: "Sony Group Corp. has paused production of its PSVR2 headset until it clears a backlog of unsold units, according to people familiar with its plans, adding to doubts about the appeal of virtual reality gadgets."https://t.co/tHSl7atthF pic.twitter.com/92w32DohiJ
— Wario64 (@Wario64) March 18, 2024
Rynek VR znajduje się w trudnym momencie, z dużą, mocną konkurencją i dążeniem do doskonalenia technologii. Mimo oczekiwań wzrostu w nadchodzących latach, PSVR2 boryka się z wyzwaniami, starając się zdobyć znaczący udział w rynku. Cena sprzętu VR jest głównym czynnikiem ograniczającym dla wielu osób. Niedawno firma Apple wprowadziła na rynek zestaw Apple Vision Pro za około 20 000 PLN, co zostało skrytykowane przez konsumentów za wysoką cenę, znacznie przewyższającą niecałe 3 000 PLN za PSVR2 i cenę konsoli PlayStation 5.
W obliczu tych wyzwań, Sony musi znaleźć sposób na zwiększenie atrakcyjności PSVR2 poprzez zwiększenie dostępności treści i potencjalnie dostosowanie cen. Również konkurencja musi zmierzyć się z podobnymi problemami, aby technologia VR mogła przejść z niszy do głównego nurtu wśród graczy. W obecnym kształcie, rynek VR wymaga znacznych inwestycji w treści i technologię, aby stworzyć przekonującą propozycję dla szerokiej grupy odbiorców.
źródło: insider-gaming.com, screen z Youtube
PlayStation 5 z napędem dyskowym dominuje sprzedaż w USA!
Od momentu premiery pod koniec 2020 roku, konsola PlayStation 5 od Sony cieszy się ogromnym sukcese...
The Last of Us Part II Remastered w pełni wykorzysta moc PlayStation 5 Pro!
W styczniu 2024 roku The Last of Us Part II Remastered zadebiutowało na PlayStation 5, spotykając ...
Komentarze