W ostatnich latach branża gier zmagała się z licznymi wyzwaniami, w tym redukcjami zatrudnienia i problemami finansowymi u czołowych deweloperów. Jednak studio FromSoftware, znane z takich hitów jak Elden Ring, Bloodborne czy Sekiro, ogłosiło niedawno istotną inicjatywę: podwyższenie wynagrodzeń swoich pracowników średnio o 11,8%.
FromSoftware podnosi pensje pracowników o 12%!
W ramach tego ruchu, począwszy od kwietnia 2025 roku, wszyscy zatrudnieni w FromSoftware będą otrzymywać wyższe pensje. Jednocześnie podniesiono także wynagrodzenie początkowe dla świeżo zatrudnionych absolwentów o 15%, z 260 000 do 300 000 jenów miesięcznie (około 2049 USD).
Według przedstawicieli FromSoftware, decyzja ta jest elementem długoterminowej polityki firmy, mającej na celu zapewnienie pracownikom stabilnych dochodów oraz stworzenie środowiska pracy sprzyjającego kreatywnemu rozwojowi.
„Dążymy do tworzenia gier, które przekazują emocje, budują wartość i dają radość,” przekazał rzecznik FromSoftware.
Firma wyraziła przekonanie, że takie działania zwiększą lojalność pracowników oraz przyciągną nowe talenty do zespołu.
Decyzja o podwyżkach przyciągnęła uwagę, ponieważ branża gier w ostatnich latach doświadcza licznych zwolnień. Tego rodzaju inicjatywy, szczególnie w czasie, gdy inne studia borykają się z problemami finansowymi, mogą stać się wyznacznikiem zmian w całej branży. Warto zauważyć, że FromSoftware nadal rozwija swoje portfolio, co może sugerować stabilność finansową i aspiracje do dalszej ekspansji - studio niedawno wypuściło dodatek Shadow of the Erdtree do Elden Ring, który spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem graczy.
FromSoftware @fromsoftware_pr announces a 11.8% raise for everyone.
— Grummz (@Grummz) October 4, 2024
AAA Western game defenders are trying to tell you that the horrible sales this year are because of gamers expecting too much, or a horrible economy.
This is a false narrative, spun to avoid the real reasons.… pic.twitter.com/U8pdHRrLYL
Decyzja FromSoftware o podwyżkach stanowi pozytywny przykład na tle obecnych trudności branży i potwierdza, że inwestycja w pracowników jest kluczem do długofalowego sukcesu. Być może będzie to drogowskaz dla innych, że inwestycja w zasób ludzki, to świetny pomysł.
źródło: insider-gaming.com, screen z Youtube
Don’t Nod ogłasza restrukturyzację - możliwe zwolnienia 69 pracowników, związek zawodowy STJV ostro krytykuje decyzję
Francuskie studio gier Don’t Nod, odpowiedzialne za popularne tytuły, takie jak Life is Strange i...
Surgent Studios Zawiesza Dział Gier po Problematycznym Okresie
Surgent Studios, twórcy Tales of Kenzera: ZAU, niespodziewanie ogłosili zawieszenie swojego dział...
Komentarze