Podczas tegorocznych mistrzostw Halo World Championship, Microsoft ogłosił wielkie zmiany dotyczące przyszłości serii Halo. Deweloper 343 Industries, odpowiedzialny za rozwój serii od 2011 roku, zmienia nazwę na Halo Studios, co symbolizuje początek nowej ery. Kluczową częścią tej transformacji jest również decyzja o przejściu na silnik Unreal Engine 5, który będzie napędzał wszystkie przyszłe tytuły z serii Halo.
Halo Studios - nowa era dla serii Halo!
Dlaczego Unreal Engine 5?
Decyzja o porzuceniu autorskiego silnika Slipspace wynika z trudności, jakie 343 Industries napotkało podczas prac nad Halo Infinite. Silnik, którego niektóre komponenty mają prawie 25 lat, stawał się coraz bardziej przestarzały i wymagał ogromnych zasobów do utrzymania i rozwijania. Dzięki przejściu na Unreal Engine 5, Halo Studios może skupić się na tworzeniu wysokiej jakości gier szybciej, efektywniej i na większą skalę. Nowy silnik oferuje zaawansowane technologie graficzne, takie jak Nanite i Lumen, które umożliwiają tworzenie bardziej złożonych i szczegółowych światów.
BREAKING: 343 Industries is now called Halo Studios.
— Klobrille (@klobrille) October 6, 2024
The studio is now in the growing state again. Multiple new Halo projects are in the works. pic.twitter.com/QmRNjkgk6b
Zmiany w Kulturze i Struktura Studia
Zmiany dotyczą nie tylko technologii, ale także organizacji studia. Jak zaznaczył Pierre Hintze, szef Halo Studios, nowa nazwa symbolizuje początek nowego rozdziału dla serii. Oznacza to większy nacisk na rozwój gier, a mniejszy na tworzenie narzędzi i technologii, które wcześniej wymagały ogromnych zasobów. Halo Studios zamierza teraz tworzyć wiele gier jednocześnie, korzystając z bardziej wydajnych narzędzi i procesów, które oferuje Unreal Engine 5.
Czego Spodziewać się w Przyszłości?
Podczas wydarzenia zaprezentowano projekt Foundry, który, choć nie jest pełnoprawną grą, pokazuje możliwości serii na nowym silniku. Foundry służy jako narzędzie treningowe dla zespołu, a także jako wgląd w to, czego gracze mogą oczekiwać od przyszłych tytułów Halo. Przejście na Unreal Engine 5 pozwoli studiu rozwijać gry szybciej i wprowadzać nową zawartość bardziej regularnie, co ma zaspokoić rosnące oczekiwania graczy.
Zakończenie ery 343 Industries i narodziny Halo Studios to znaczący krok w przyszłość dla tej kultowej serii.
źródło: Xbox Wire, screen z YT
Dying Light 2: Stay Human dołącza do PlayStation Plus z wersją dedykowaną dla PlayStation 5 Pro!
Zagraj w Dying Light 2 za darmo w ramach PlayStation Plus Extra i Premium i ciesz siÄ™ ulepszonÄ… gr...
Wczesny dostęp do Path of Exile 2 wystartuje już niebawem! GGG Live już 21 listopada!
Wczesny dostÄ™p do Path of Exile 2 wystartuje już niebawem! Jeszcze przed oficjalnym startem, twÃ...
Komentarze