Ubisoft oficjalnie zrezygnował z planów dotyczących kontynuacji Prince of Persia: The Lost Crown, a zespół odpowiedzialny za ten projekt został rozwiązany. Według raportu francuskiego dziennikarza Gautoza, decyzja ta wynika z faktu, że gra nie spełniła wewnętrznych oczekiwań Ubisoftu, zarówno pod względem finansowym, jak i popularności. Choć The Lost Crown zebrało stosunkowo pozytywne recenzje, wyniki sprzedaży okazały się zbyt niskie, osiągając jedynie około 300 tysięcy graczy w pierwszych miesiącach po premierze.

Ubisoft rozwiązuje zespół odpowiedzialny za Prince of Persia: The Lost Crown!
Problemy z zespołem i brak sukcesu gry
Zespół Ubisoft Montpellier, który stał za produkcją The Lost Crown, pracował nad grą przez trzy i pół roku. Mimo początkowo pozytywnego odbioru gry, zarówno przez krytyków, jak i niektórych graczy, tytuł nie zdołał zdobyć szerokiej popularności ani wypracować spodziewanego zysku. Decyzja Ubisoftu o rozwiązaniu zespołu jest powiązana z rosnącymi problemami wewnętrznymi w firmie, gdzie morale pracowników spadają z powodu słabych wyników finansowych i częstych restrukturyzacji.
Gra nie przyciągnęła wystarczająco dużej liczby graczy, co spowodowało, że firma postanowiła nie kontynuować serii w tym kierunku. Pomimo unikalnych elementów, takich jak inspirowana mitologią perską fabuła oraz metroidvaniowa rozgrywka, Prince of Persia: The Lost Crown nie zdołało nawiązać do sukcesów poprzednich odsłon serii.
Seems unconfirmed as of now, but might be worth covering on KFGD today, @TimGettys?
— ChrisDM (@ChrisDM) October 22, 2024
"Ubisoft has disbanded the team behind Prince of Persia The Lost Crown. Game did not reach expectations and sequel was refused."https://t.co/VuapsGlrbf
Brak planów na przyszłość
Według wewnętrznych źródeł, Ubisoft nie planuje w najbliższym czasie powrotu do uniwersum Prince of Persia w tej formie. Firma zamierza skupić się na innych projektach, takich jak kolejne części Assassin's Creed i Star Wars Outlaws, które mają lepiej wpisywać się w aktualne trendy i preferencje graczy.
Ta sytuacja stanowi przykład trudności, z jakimi boryka się branża gier, gdy nowe, ambitne projekty nie spełniają wysokich oczekiwań wydawców.
źródło: screen z YouTube
Facebook Messenger dla Windows i macOS: Koniec Ery Desktopowej – Co to Oznacza dla Użytkowników?
Decyzja Meta o wyłączeniu aplikacji Messenger dla Windows i macOS 15 grudnia 2025 roku zaskoczyła...
Vampire the Masquerade: Bloodlines 2 – Premiera Kultowego RPG w 2025 Roku
Vampire the Masquerade: Bloodlines 2 to sequel legendarnego RPG z 2004 roku, który po latach opóź...
Komentarze