20 lat temu Rockstar Games wydało grę Grand Theft Auto: San Andreas, która stała się jedną z najbardziej kultowych gier wszech czasów. Z okazji tej rocznicy, Obbe Vermeij, były dyrektor techniczny gry, podzielił się interesującymi szczegółami na temat początkowych założeń projektu. W swoim wpisie na platformie X, Vermeij ujawnił, że pierwotny plan zakładał, iż trzy miasta - Los Santos, San Fierro i Las Venturas - miały znajdować się na osobnych mapach, podobnie jak w pierwszych odsłonach serii.
GTA: San Andreas - Obbe Vermeij Odkrywa Wcześniejsze Plany
Początkowy Plan na Oddzielne Mapy
W czasach rozwoju San Andreas na PlayStation 2, ograniczenia pamięci były ogromnym wyzwaniem dla twórców. Vermeij wyjaśnił, że podzielenie świata gry na trzy oddzielne mapy miało pomóc uniknąć problemów z wydajnością. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie trzeba byłoby przechowywać wszystkich modeli budynków, pojazdów i elementów krajobrazu w pamięci jednocześnie, co pozwalałoby na oszczędność zasobów.
„Inne miasta nie musiałyby być załadowane w pamięci, a organizacja modeli na płycie DVD byłaby prostsza,” napisał Vermeij.
Oddzielne mapy ułatwiłyby również implementację unikalnych elementów dla każdego miasta, takich jak specyficzne dla danej lokalizacji pojazdy policyjne, karetki, różnorodne typy pogody oraz specjalne pickupy.
20 years ago we released Grand Theft Auto - San Andreas.
— Obbe Vermeij (@ObbeVermeij) October 25, 2024
The original plan was for the 3 cities to be on separate maps. The player would travel between the cities using trains and planes.
(Gta 1 and 2 also had three cities on separate maps)
Memory was very tight on the ps2 and… pic.twitter.com/kUMxR9Kt96
Zmiana Kierunku na Jedną, Otwartą Mapę
Mimo że podzielenie gry na trzy odrębne mapy miało swoje zalety, ostatecznie Rockstar Games podjęło decyzję o zintegrowaniu wszystkich trzech miast na jednej, otwartej mapie. W kluczowym spotkaniu w siedzibie Rockstar North zdecydowano się na stworzenie dużego, spójnego świata gry, w którym gracze mogliby swobodnie przemieszczać się między miastami bez dodatkowych ekranów ładowania. To rozwiązanie było bardziej wymagające technicznie, ale ostatecznie okazało się jednym z najważniejszych aspektów, które przyczyniły się do sukcesu GTA: San Andreas.
„Artyści zaczęli już pracować nad trzema mapami, ale postanowiliśmy ostatecznie stworzyć jedną dużą mapę,” wspomina Vermeij.
Efekt Końcowy i Dziedzictwo San Andreas
Mimo technicznych ograniczeń, GTA: San Andreas udało się zrealizować wizję pełnego, otwartego świata, który do dziś stanowi inspirację dla gier typu sandbox. Ostateczna wersja zawierała nie tylko unikalne pojazdy dla każdego miasta, ale również specyficzne dla lokalizacji warunki pogodowe i wyjątkowe pickupy.
źródło: insider-gaming.com, screen z Youtube
Dying Light 2: Stay Human dołącza do PlayStation Plus z wersją dedykowaną dla PlayStation 5 Pro!
Zagraj w Dying Light 2 za darmo w ramach PlayStation Plus Extra i Premium i ciesz się ulepszoną gr...
Wczesny dostęp do Path of Exile 2 wystartuje już niebawem! GGG Live już 21 listopada!
Wczesny dostęp do Path of Exile 2 wystartuje już niebawem! Jeszcze przed oficjalnym startem, tw...
Komentarze