Skull & Bones - czy piraci doczekają się wreszcie dobrej gry?

writersnotdead

Skull & Bones to zapowiedziany przez studio Ubisoft tytuł, który ma być taktyczną grą akcji z elementami RPG. W grze wcielimy się w pływającego po wodach Oceanu Indyjskiego korsarza, który zaczynając od zera, buduje swoją reputację, zdobywa załogę i przesiada się na coraz to większe statki, by wreszcie urosnąć do miana legendy. Choć w ostatnich latach pojawiło się kilka tytułów zawierających tematykę piratów, tak żadna z nich nie podbiła serc graczy i były to raczej gry przeciętne. Czy Skull & Bones będzie wyjątkiem i zaspokoi wreszcie oczekiwania fanów tematyki?

Rozgrywka

Skull & Bones ma być typowym sandboksem, w którym uświadczymy wątku fabularnego i misji pobocznych, będziemy jednak mogli eksplorować świat gry wedle własnego uznania i jak na zabawę w piaskownicy przystało, robić to, co nam się żywnie podoba. Za grę odpowiada filia studia Ubisoft z Szanghaju, autorzy jak dotychczas nie zdradzili jednak nawet zarysu fabuły. Wiemy, że osoby, które pracują obecnie nad Skull & Bones, mają w swoim dorobku tworzenie m.in. Assassins Creed 4: Black Flag, a zwłaszcza te elementy, które pozwalały toczyć bitwy morskie i zarządzać okrętem, dlatego możemy być jak najlepszej myśli.

Gra przeniesie gracza do tzw. złotej ery piractwa, czyli przełomu XVII i XVIII wieku i rzuci go na wody Oceanu Indyjskiego. W miarę postępów w rozgrywce możliwe będzie nabywanie i przejmowanie coraz lepszych statków, a gdy pozwoli nam na to zdobyta reputacja i zgromadzone zasoby złota, będziemy w stanie zbudować całą flotę, składającą się z wielu okrętów różniących się od siebie szybkością, wielkością czy chociażby zwrotnością. W grze zaimplementowano mechaniki prądów morskich i wiatrów, których wykorzystanie pozwoli na zdobycie znacznej przewagi nad przeciwnikiem, a podczas niektórych potyczek może okazać się kluczowe. 

W Skull & Bones zagramy zarówno w trybie dla jednego, jak i dla wielu graczy. Ponadto, autorzy przygotowali kilka trybów gry sieciowej różniących się od siebie zasadami i potencjalnymi profitami w przypadku zwycięstwa. W grze nie może również zabraknąć typowych dla naszego wyobrażenia o piratach abordażu, taranowania statków wroga i wymian ognia armatniego na dalekie odległości.

Data premiery

Wstępnie Ubisoft zapowiedział datę wydania Skull & Bones na rok 2021, nie znamy jednak dokładnego dnia premiery. 

Kwestie techniczne i sprzętowe

Znając dotychczasowe produkcje studia możemy spodziewać się oprawy graficznej na najwyższym poziomie, z zachowaniem niezwykłej dbałości o szczegóły modeli postaci, okrętów, a także krajobrazu. W Skull & Bones będziemy mogli zagrać na PC, Xbox One oraz PS4, z uwagi jednak na fakt, że w roku 2021 powinny być już dostępne Xbox Series X i PS5, z dużą dozą prawdopodobieństwa należy sądzić, że gra ukaże się także na konsole najnowszej generacji. Wymagania sprzętowe dla komputerów osobistych wciąż nie są znane.

Aktualności

Zobacz wszystkie