Marcus Lehto, znany jako były dyrektor Battlefielda, wyraził swoje niezadowolenie z polityki swojego byłego pracodawcy - Electronic Arts, w niedawnym wpisie na X. Lehto, który opuścił firmę w lutym, nie krył swojego rozczarowania, mówiąc otwarcie, że nie ma nic pozytywnego do powiedzenia na temat EA oraz odnosząc się do swojego odejścia i masowych zwolnień w branży, które według niego, negatywnie wpłynęły na wiele osób, w tym jego własny zespół.
Były dyrektor Battlefield krytykuje EA po swoim odejściu
Komentarz Lehto pojawił się tuż po tym, jak EA ogłosiło redukcję 5% swojej globalnej siły roboczej, co również wiązało się z zamknięciem Ridgeline Studios. To właśnie Ridgeline było odpowiedzialne za rozwijanie kampanii dla pojedynczego gracza w Battlefieldzie. Decyzja o zamknięciu studia wywołała wiele kontrowersji, szczególnie w kontekście odejścia Lehto.
Nie mówiłem tu zbyt wiele, ponieważ nie mam nic pozytywnego do powiedzenia na temat EA, mojego niedawnego odejścia i tego, jak wiele osób, w tym mój zespół, cierpi z powodu masowych zwolnień w branży.
Laura Miele, prezes EA Entertainment and Technology, sugerując przyczyny zaistniałej sytuacji, wspomniała o osobistej decyzji Lehto o odejściu z projektu. Oświadczyła, że aby zapewnić ciągłość pracy nad serią, przydzielono nowe kierownictwo z Criterion, które ma nadzorować rozwój trybu dla jednego gracza. W efekcie zmian, Ridgeline Studios miało zostać zamknięte jako niezależne studio w Seattle, z zapewnieniem, że niektórzy członkowie zespołu zostaną przeniesieni do Ripple Effect.
Sytuacja ta rzuca światło na trudności, z jakimi boryka się branża gier, szczególnie w kontekście zarządzania zespołem i decyzji korporacyjnych. Odejście tak wpływowej postaci jak Marcus Lehto, w połączeniu z masowymi zwolnieniami i zamknięciem studiów, stawia pytania o przyszłość Battlefielda i ogólnie o kulturę pracy w dużych firmach deweloperskich. Jak widać, te decyzje nie tylko wpływają na pracowników na poziomie osobistym, ale mogą również mieć długotrwały wpływ na kierunek i jakość tworzonych gier.
A czy ty uważasz, że zachowanie Lehto było profesjonalne? Czy też może dobrze, że mówi głośno o pewnych rzeczach?
źródło: insider-gaming.com, screen z Youtube
Ubisoft oskarżony o nielegalne udostępnianie danych klientów Meta
Ubisoft staje w obliczu kolejnych problemów prawnych. Tym razem firma została pozwana za rzekome n...
Google Play otwiera się na konkurencję - Epic Games wygrywa kluczowy proces
Po trwającej cztery lata batalii prawnej, sąd federalny orzekł, że Google musi otworzyć sklep G...
Komentarze