W trakcie tegorocznego Game Developers Conference, Swen Vincke, założyciel Larian Studios, przedstawił informację, które zaskoczyły branżę gier oraz fanów serii Baldur's Gate. Deweloper, znany z ogromnego sukcesu trzeciej części historii, ogłosił, że nie planuje wydawać żadnych rozszerzeń ani DLC do tej gry, a następna część już nigdy nie powstanie, przynajmniej pod ich opieką.
Baldur's Gate 3 to ostatnia część serii!
Vincke ujawnił, że Larian Studios ma zamiar całkowicie odejść od świata Dungeons & Dragons, pozostawiając własność intelektualną w rękach Wizards of the Coast. Decyzja jest zaskakująca, szczególnie biorąc pod uwagę sukces komercyjny i entuzjazm fanów wokół Baldur's Gate 3. Od czasu premiery gry, w sierpniu ubiegłego roku, producent wprowadził wiele darmowych aktualizacji, wzbogacając grę o nowe treści i funkcjonalności.
Larian Studios isn't planning to release expansions/DLC for Baldur's Gate 3 or Baldur's Gate 4. "Larian plans to move away from Dungeons & Dragons entirely and do something new, leaving the IP in Wizards of the Coast's hands." https://t.co/A3o4we2SzI pic.twitter.com/nhLioBT4on
— Wario64 (@Wario64) March 21, 2024
Podczas, gdy niedawno pojawiały się dyskusje na temat potencjalnych DLC i dalszych działań związanych z Baldur's Gate 3, Larian Studios wydaje się teraz kierować w nowym kierunku. Vincke, rozmawiając z IGN, zasugerował, że przyszłe projekty studia mogą opierać się na innych koncepcjach, być może kontynuując serię Divinity, która zdobyła serca graczy na całym świecie jeszcze przed sukcesem Baldur's Gate 3.
Oprócz głównych ogłoszeń, Vincke podzielił się z publicznością wczesnymi wersjami różnych postaci z Baldur's Gate 3, w tym odmienną wersję Astariona, co dało wgląd w proces twórczy i rozwój gry. Te wczesne koncepcje podkreślają kreatywność i ciągły rozwój, czyli to co charakteryzuje Lariana.
Chociaż nie jest jasne, czy Hasbro i Wizards of the Coast będą szukać innego producenta do kontynuacji Baldur's Gate. Sukces finansowy i jakościowy Baldur's Gate 3 pozostawia otwarte drzwi dla przyszłości tej franczyzy.
źródło: ign.com, screen z YouTube
Shinji Mikami zaskoczony decyzją Microsoftu o zamknięciu Tango Gameworks
Shinji Mikami, legenda branży gier wideo i twórca serii Resident Evil, wyraził swoje zaskoczenie ...
Sony musi stworzyć więcej własnych IP, aby utrzymać konkurencyjność
Sony, gigant technologiczny o globalnym zasięgu, słynący z innowacyjnych rozwiązań w branży el...
Komentarze