Przemysł gier wideo kontynuuje dynamiczny rozwój i według najnowszych prognoz, globalne przychody z gier mają osiągnąć 300 miliardów dolarów do 2027 roku. Wzrost ten napędzany jest głównie przez rosnącą liczbę graczy na całym świecie oraz innowacje technologiczne w branży gier.
Przychody z gier osiągną 300 miliardów USD w ciągu najbliższych trzech lat!
Główne czynniki wzrostu:
- Mobilne gry: Ten segment rynku gier dominuje i ma osiągnąć ponad połowę globalnych przychodów z gier, przekraczając 150 miliardów dolarów w 2027 roku. Wzrost w tym segmencie napędzany jest przez rosnącą penetrację smartfonów oraz popularność gier mobilnych w regionach takich jak Azja i Ameryka Północna.
- Gry konsolowe i PC: Rynki te również wykazują znaczący wzrost, z przewidywanym rocznym wzrostem na poziomie odpowiednio 9.2% i 5.1%. Inwestycje w nowe modele monetyzacji oraz rosnąca popularność gier online przyczyniają się do tego trendu.
- Technologie i nowe modele monetyzacji: Wprowadzenie technologii 5G, rozwój gier w chmurze oraz metaverse przyciągają nowych graczy i inwestorów, co przyczynia się do wzrostu rynku. Gry w chmurze, choć nadal w początkowej fazie, mają osiągnąć wartość 6.3 miliarda dolarów do 2024 roku.
- Wpływ pandemii COVID-19: Pandemia COVID-19 znacząco przyspieszyła rozwój rynku gier. Wzrost liczby graczy oraz zwiększone wydatki na gry i sprzęt do gier były widoczne na całym świecie. Wiele osób zwróciło się ku grom wideo jako formie rozrywki i sposobie na utrzymanie kontaktów społecznych podczas lockdownów. To zwiększone zainteresowanie grami przyczyniło się do 26% wzrostu rynku gier między 2019 a 2021 rokiem.
- Regionalne różnice: Największy udział w rynku mają regiony Azji i Ameryki Północnej. Chiny są przewidywane jako lider rynku, z prognozowanymi przychodami na poziomie 82.4 miliarda dolarów do 2027 roku. Jednakże, najszybszy wzrost przewiduje się w krajach takich jak Turcja, Pakistan i Indie, gdzie średni roczny wzrost wyniesie odpowiednio 24.1%, 21.9% i 18.3%.
Global Gaming Industry Revenue is projected to reach $300 Billion by 2027.
— GWM (@gwrldmedia) July 15, 2024
Via Bain & Company report pic.twitter.com/s3lbVBylFe
Przemysł gier wideo pokazuje, że jest nie tylko odporny na kryzysy, ale także zdolny do dynamicznego wzrostu w obliczu globalnych wyzwań. Przy rosnącej liczbie graczy oraz ciągłym rozwoju technologii, przyszłość rynku gier wygląda bardzo obiecująco.
źródło: insider-gaming.com, screen z Youtube
Posiądź moc bogów dzięki nowemu systemowi magii w Tails of Iron 2: Whiskers of Winter!
Odd Bug Studio po raz pierwszy wprowadza do szczurzego świata możliwość rzucania zaklęć. Unit...
Honor of kings w nowej, filmowej odsłonie – nowe odcinki “Secret Level” już dostępne na Amazon Prime Video!
W wąwozie pojawił się nowy bohater Odcinek “The Way Of All Things” już dostępny w streamin...
Komentarze