Niedawno świat gier obiegły informacje o ogromnych kosztach produkcji Concord, multiplayerowego tytułu od Firewalk Studios, którego budżet wyniósł rekordowe 400 milionów dolarów. Pomimo tych gigantycznych inwestycji, gra okazała się spektakularną porażką, generując jedynie milion dolarów przychodu, co czyni ją jedną z największych strat w historii PlayStation.
Concord - gra, która kosztowała Sony 400 milionów dolarów
Jak powstał Concord?
Concord miał być przyszłością PlayStation, według Sony projekt był wewnętrznie określany jako „gwiezdnowojenny” odpowiednik dla konsoli. Firewalk Studios rozpoczęło pracę nad grą w 2020 roku, ale Sony dopiero później w pełni zaangażowało się finansowo w produkcję. Koszty produkcji znacząco wzrosły, gdy studio musiało zlecić sporo prac zewnętrznym podwykonawcom, by ukończyć grę na czas, co ostatecznie doprowadziło do wydania kolejnych setek milionów dolarów.
Co poszło nie tak?
Pomimo gigantycznego budżetu, Concord od samego początku zmagał się z problemami. Wewnętrzne raporty wskazują na toksyczny entuzjazm wśród zespołu deweloperów, co oznaczało, że wszelka krytyka projektu była tłumiona. Takie podejście uniemożliwiło wprowadzenie niezbędnych zmian na wczesnym etapie produkcji. Gdy gra w końcu trafiła na rynek, spotkała się z obojętnością graczy, nie mogąc konkurować z takimi tytułami jak Valorant, Apex Legends czy Fortnite.
Sony miało wielkie plany wobec Concord, licząc na to, że gra będzie regularnie rozwijana, podobnie jak inne popularne gry sieciowe. Niestety, niski poziom zainteresowania zmusił firmę do wycofania tytułu z rynku zaledwie kilka tygodni po premierze, co zakończyło się ogromną stratą finansową.
Wnioski dla Sony
Upadek Concord to dla Sony lekcja, która pokazuje, jak ryzykowne może być inwestowanie w gry wieloosobowe bez wcześniejszego przetestowania zainteresowania graczy. W erze, gdzie dominują potężne tytuły sieciowe, nowym graczom trudno się przebić, a błędy w zarządzaniu projektem mogą prowadzić do katastrofalnych konsekwencji.
Czy Concord był po prostu grą w niewłaściwym czasie, czy raczej ofiarą wewnętrznych problemów produkcyjnych? Jedno jest pewne - ten tytuł zapisze się w historii jako jedna z najdroższych i najbardziej spektakularnych porażek PlayStation.
źródło: insider-gaming.com, screen z Youtube
Shadow Tactics: Aiko’s Choice trafi także na konsole! Znamy datę!
Fani serii Shadow Tactics mają powody do radości, ponieważ Shadow Tactics: Blades of the Shogun -...
Shadows of the Damned: Hella Remastered - Powrót Horror-Akcji Już 31 Października!
Shadows of the Damned: Hella Remastered zadebiutuje 31 października 2024 roku, a fani już odliczaj...
Komentarze