XDefiant, darmowy shooter od Ubisoftu, nie sprostał nadziejom, jakie w nim pokładano, co potwierdził dyrektor generalny Yves Guillemot. Gra, która miała rywalizować z innymi popularnymi strzelankami pierwszoosobowymi, boryka się z problemami związanymi z utrzymaniem liczby graczy oraz trudnościami wewnętrznymi firmy, co przyczyniło się do jej słabego wyniku.
XDefiant nie spełnił oczekiwań według Yvesa Guillemota
Podczas ostatniej rozmowy na temat finansów, Guillemot przyznał, że XDefiant nie osiągnął oczekiwanych rezultatów. Chociaż początkowo gra cieszyła się zainteresowaniem - osiągając ponad 11 milionów graczy - z czasem jej popularność znacząco spadła. W drugiej połowie 2024 roku liczba aktywnych użytkowników gwałtownie zmalała, a Ubisoft zmagał się z wyzwaniami związanymi z utrzymaniem graczy, co przełożyło się również na spadek wydatków w grze.
Imagine owning the Splinter Cell IP, Ghost Recon, and having published Brothers in Arms, but going with xDefiant as your big bet.
— Destin (@DestinLegarie) September 28, 2024
What’s next? Changing the AC Black flag formula+name to some generic knock off?
Oh wait…
I love many Ubisoft games but come on already. https://t.co/JO7dv8EfCE
Jednym z kluczowych problemów były techniczne trudności, takie jak problemy z netcode’em i nieprawidłowe rejestrowanie trafień, które negatywnie wpłynęły na doświadczenie graczy. Zespół deweloperski z Ubisoft San Francisco starał się naprawić te kwestie, jednocześnie pracując nad kolejnymi aktualizacjami zawartości. Pomimo tych starań, Ubisoft koncentruje się teraz na stabilizacji przyszłości gry, licząc na to, że kolejne sezony poprawią zarówno zaangażowanie graczy, jak i wyniki finansowe.
Problemy XDefiant są częścią szerszej strategii Ubisoftu, który boryka się z wyzwaniami również przy innych tytułach, takich jak Star Wars Outlaws. Te trudności zmusiły firmę do obniżenia prognozowanych przychodów na drugi kwartał o 30%.
Mimo trudności, Ubisoft zapewnia o swoim zaangażowaniu w dalszy rozwój XDefiant. Firma pracuje nad aktualizacjami i nową zawartością, a Yves Guillemot wyraził nadzieję, że gra może stać się znaczącym tytułem w świecie esportu. Warunkiem jest jednak znaczna poprawa rozgrywki i doświadczeń graczy.
źródło: insider-gaming.com, screen z Youtube
Roblox odpowiada na zarzuty o zawyżanie liczby graczy!
Roblox, jedna z najpopularniejszych platform gamingowych na świecie, znalazła się w centrum kontr...
Twórcy Silent Hill 2 Remake wyjaśniają kluczowy aspekt postaci Jamesa
Remake Silent Hill 2 stawia przed zespołem Bloober Team duże wyzwania związane z odświeżeniem j...
Komentarze