Długo oczekiwana funkcja wchodzi do gry
Gracze Cities: Skylines 2 od premiery narzekali na brak narzędzi do tworzenia własnych treści. Oryginalna część serii słynęła z bogatej społeczności moderskiej, a sequel długo kazał na siebie czekać w tej kwestii. Teraz, po ponad dwóch latach od debiutu, Paradox Interactive ogłasza beta wersję edytora assetów. Premiera zaplanowana jest na 12 grudnia 2025 roku, czyli już za kilka dni.
![]()
Edytor ma pozwolić na tworzenie złożonych assetów, porównywalnych z oficjalnymi treściami gry. To oznacza, że fani będą mogli projektować budynki, pojazdy czy elementy infrastruktury na wysokim poziomie detali. Colossal Order podkreśla, że narzędzie jest wynikiem intensywnej pracy, mimo technicznych wyzwań, które opóźniły jego wdrożenie.
Pożegnanie z Colossal Order
Ten update to nieprzypadkowy timing. Colossal Order, studio odpowiedzialne za obie części serii, kończy współpracę z wydawcą Paradox Interactive. Decyzja jest wzajemna i ma zapewnić "najlepszą przyszłość dla franczyzy". Do końca 2026 roku Finowie będą jeszcze nadzorować rozwój, w tym implementację edytora i nadchodzący Bike Patch, który dodaje rowery, hulajnogi elektryczne oraz powiązane elementy miejskiej infrastruktury.
Po tym okresie pałeczkę przejmie Iceflake Studios, znane z Surviving the Aftermath. Nowi deweloperzy mają doświadczenie w grach city-builder i obiecują kontynuację prac nad optymalizacją oraz nowymi funkcjami. To zmiana po trudnym starcie Cities: Skylines 2, które borykało się z problemami wydajnościowymi i opóźnieniami w wersjach konsolowych.
Co jeszcze w najnowszych aktualizacjach?
Oprócz edytora, gra niedawno otrzymała Bike Patch, wprowadzający nie tylko rowery, ale też ulepszenia w transporcie publicznym i symulacji ruchu. Paradox wypuścił też dwa nowe pakiety DLC stworzone przez społeczność: Skyscrapers i Supply Lines, dostępne jako płatne dodatki. Do tego dochodzą stacje radiowe z nową muzyką.
- Skyscrapers: skupia się na wysokich budynkach i nowoczesnej architekturze.
- Supply Lines: dodaje elementy logistyki i łańcuchów dostaw.
Te nowości mają ożywić grę, która mimo mieszanych recenzji nadal przyciąga fanów symulacji miejskich.
Przyszłość serii pod nowymi skrzydłami
Przejście do Iceflake Studios budzi mieszane uczucia w społeczności. Na Reddit i forach gracze wyrażają nadzieję na szybsze poprawki, ale też obawy o kierunek rozwoju. Paradox zapewnia, że celem jest stabilizacja i ekspansja, w tym ewentualna premiera na konsole, która wciąż nie ma daty.
Dla fanów to moment przełomowy. Edytor assetów może otworzyć drzwi do nieskończonych modyfikacji, podobnie jak w pierwszej części. Czy Cities: Skylines 2 odzyska blask? Przekonamy się wkrótce.
ARC Raiders króluje w Google 2025 - detronizuje GTA 6 i Minecrafta
W kończącym się 2025 roku świat gier wideo zaskoczył nas niejedną premierą, ale to ARC Raider...
20 lat Animal Crossing: Wild World - gra, która ukształtowała serię
Dwadzieścia lat temu, w grudniu 2005 roku, Nintendo wydało Animal Crossing: Wild World na konsolę...
Komentarze