Władca Pierścieni: Gollum, najnowsza gra studia Daedelic Entertainment, niestety okazała się jednym z największych niewypałów w branży w ostatnim czasie. Niech faktem, które potwierdzą te informacje będą oceny na Metacritic i OpenCritic - to najgorsza gra 2023 roku.
Władca Pierścieni: Gollum okazał się niewypałem - skromny budżet nie wystarczył na stworzenie standardu AAA
Jak się okazuje, jedną z przyczyn tak słabej postawy gry była skromna kwota przeznaczona na jej rozwój. Według informacji Rockpapershotgun, zespół odpowiedzialny za produkcję gry otrzymał zaledwie 15 milionów euro na stworzenie jednej z najważniejszych gier w ich karierze. To stanowi zaledwie 1/10, jaki otrzymują zazwyczaj produkcje o wysokim standardzie.
Niemożność otrzymania dodatkowych funduszy był ważnym czynnikiem, który przyczynił się do niskiej jakości gry. Daedelic kilkukrotnie próbowało zdobyć większe wsparcie finansowe od wydawcy, jednak bez sukcesu. Ostatecznie, zmuszeni do odpalenia projektu na skromnym budżecie, zespół nie był w stanie sprostać standardom, jakie stara się osiągnąć każda gra AAA.
Na domiar złego, okazało się, że producenci wystosowali przeprosiny za marną jakość gry, które napisał... ChatGPT.
ChatGPT was used to write Gollum game apology, it’s claimed #Gollum #Daedalic #ChatGPT#videogames https://t.co/cq54f1gwfj
— MAJOR (@majoranto) October 9, 2023
Nieoficjalnie mówi się także o tym, jakoby pracownicy mieli zostawać po godzinach pracy, bez płaconych nadgodzin, pensje były często poniżej płacy minimalnej, a także samo środowisko, w którym wszyscy przebywali było bardzo toksyczne z kierownictwem na czele.
Oczywiście Daedelic zaprzeczyło tym plotkom, twierdząc, że w firmie wszystko jest w porządku.
Jest to kolejne potwierdzenie tego, że skromny budżet w dzisiejszych czasach nie wystarczy na stworzenie gry AAA, szczególnie, jeśli gracze oczekują o wiele więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Możemy mieć nadzieję, że studia deweloperskie będą teraz bardziej ostrożne przy planowaniu swoich projektów, zwracając większą uwagę na fundusze, które muszą przeznaczyć na rozwój swoich produkcji. W końcu, tylko w ten sposób można zapewnić ludziom najwyższą jakość i satysfakcję z gry.
źródło: rockpapershotgun.com, screen z YouTube
John Garvin krytykuje Bend Studio za wykorzystanie Deacona w Astro Bot
John Garvin, były reżyser gry Days Gone, wywołał niedawno burzę w mediach społecznościowych, ...
Rockstar Games zaczyna kompletować playlistę do GTA 6!
Niedawno Martyn Ware, jeden z założycieli legendarnego brytyjskiego zespołu synth-popowego Heaven...
Komentarze