We wrześniu 2024 roku studio Arrowhead Game Studios planuje wydać jedną z największych dotychczasowych aktualizacji do Helldivers 2, której premiera zaplanowana jest na 17 września. Aktualizacja ta, będąca częścią szeroko zakrojonego 60-dniowego planu naprawczego, ma na celu poprawę doświadczeń graczy i odpowiedź na liczne uwagi społeczności. Studio obiecało, że wprowadzone zmiany obejmą zarówno balans broni i przeciwników, jak i nowe elementy rozgrywki.
Helldivers 2 z dużą aktualizacją jeszcze we wrześniu
Przebudowa mechaniki przebijania pancerza i ulepszenia broni
Głównym celem wrześniowej aktualizacji jest zmiana mechaniki przebijania pancerza. Jak zapowiedziano, ponad 30 broni i stratagemów zostanie dostosowanych, aby zwiększyć ich skuteczność w walce z opancerzonymi wrogami. W szczególności bronie takie jak autokanon, ciężki karabin maszynowy oraz karabin przeciwpancerny zostaną wzmocnione, co zapewni większą wszechstronność w doborze ekwipunku podczas misji. Celem tych zmian jest umożliwienie graczom walki bez potrzeby ciągłego wycofywania się lub czekania na odnowienie zdolności specjalnych.
Ponadto, poprawiony zostanie system działania miotaczy ognia, co ma uczynić je bardziej efektywnymi w walce, co z kolei wpłynie na urozmaicenie taktyk w rozgrywce. Autokanon i karabin maszynowy staną się broniami bardziej efektywnymi przeciwko lżejszym jednostkom, natomiast bronie antymateriałowe będą skuteczniejsze przeciwko silnie opancerzonym wrogom.
Helldivers 2's biggest update yet ignites today.
— PlayStation (@PlayStation) August 6, 2024
Escalation of Freedom adds new enemies, mission objectives, difficulty levels, and more: https://t.co/Xc3ItmwOWk pic.twitter.com/S0A8YpLg9j
Zmiany w przeciwnikach i balans w walce
Aktualizacja wprowadzi również modyfikacje w zachowaniu przeciwników, szczególnie automatonów i ciężko opancerzonych robali, takich jak Impaler, Charger oraz Bile Titan. Wartości ich pancerza zostaną obniżone, co uczyni walki bardziej dynamicznymi i mniej frustrującymi. Wrogowie uzbrojeni w rakiety, tacy jak Devastator i Gunship, będą teraz wystrzeliwać mniej pocisków, co zmniejszy trudność walki z nimi.
Celem tych zmian jest zrównoważenie rozgrywki, tak aby gracze mogli czerpać większą satysfakcję z eliminacji przeciwników, zwłaszcza kiedy używają odpowiednich narzędzi. Wcześniej narzekano, że niektóre jednostki, jak automatony, były zbyt silnie opancerzone, co prowadziło do frustracji graczy. Aktualizacja ma na celu rozwiązanie tego problemu.
Reakcja na feedback i testy beta
Arrowhead Studios bardzo poważnie podchodzi do opinii społeczności. Studio potwierdziło, że wszystkie zmiany wynikają z bezpośredniego feedbacku graczy. Społeczność Helldivers 2 od pewnego czasu narzekała na problemy z balansem, zbytnią redukcję skuteczności niektórych broni oraz zbyt duże trudności w walce z przeciwnikami. W odpowiedzi na te uwagi, studio rozpoczęło proces gruntownego przeglądu różnych systemów gry, takich jak balans broni i zachowanie przeciwników.
Co więcej, Arrowhead Studios rozpoczęło zamknięte testy beta aktualizacji, które odbywały się przez ostatnie dwa tygodnie. Celem było sprawdzenie nowych rozwiązań i eliminacja ewentualnych problemów przed wprowadzeniem aktualizacji na szeroką skalę. Studio planuje rozszerzyć dostępność testów dla większej liczby graczy w przyszłości.
źródło: pcgamer.com, screen z Youtube
Shadow Tactics: Aiko’s Choice trafi także na konsole! Znamy datę!
Fani serii Shadow Tactics mają powody do radości, ponieważ Shadow Tactics: Blades of the Shogun -...
Shadows of the Damned: Hella Remastered - Powrót Horror-Akcji Już 31 Października!
Shadows of the Damned: Hella Remastered zadebiutuje 31 października 2024 roku, a fani już odliczaj...
Komentarze