Iron Harvest

writersnotdead

Iron Harvest to strategiczna gra czasu rzeczywistego (RTS) autorstwa niemieckiego studia KING Art Games, które w swoim portfolio ma takie tytuły jak Black Mirror, The Dwarves czy dobrze przyjęte przez graczy The Book of Unwritten Tales 2. Gra została osadzona w nietypowym, dieselpunkowym świecie z okresu pierwszej wojny światowej autorstwa genialnego polskiego artysty, Jakuba Różalskiego. 

Fabuła i świat gry

Akcja gry rozpoczyna się w okolicach roku 1920 w alternatywnej rzeczywistości, w której mechy odgrywały kluczowe role podczas działań wojennych I wojny światowej, a po jej zakończeniu, na dobre rozgościły się w świecie ludzi i stały się nieodłącznym elementem nie tylko armii, ale także życia codziennego. Wojna dobiegła końca, a Europa podzieliła się na trzy konkurujące ze sobą mocarstwa: Republikę Polanii, Imperium Saksonii i Rusviet, wzorowane kolejno na Polsce, Niemczech i Rosji. Każda z dostępnych w grze nacji, oprócz walki pomiędzy sobą, boryka się z wewnętrznymi problemami. Imperium Saksonii, po przegraniu wojny pragnie odzyskać dawną potęgę, Republika Polanii, której istnienie opiera się przede wszystkim na rolnictwie, musi zmodernizować armię, by móc stawić czoła silnym sąsiadom, natomiast Rusviet zmaga się z konfliktem wewnętrznym i stoi u progu wojny domowej. 

Rozgrywka

Mechanika Iron Harvest momentami do złudzenia przypomina tę, znaną między innymi z serii Company of Heroes czy Men of War. Choć mamy więc do czynienia z pełnoprawnym RTS'em, kwestie ekonomiczne i zarządzanie bazą schodzą na drugi plan, kluczowe jest natomiast taktyczne zarządzanie jednostkami i planowanie poszczególnych starć z uwzględnieniem elementów otoczenia. Tym, co różni tytuł niemieckiego studia od wspomnianych powyżej gier, jest na pewno możliwość sterowania unikatowymi dla każdej frakcji bohaterami, których zdolności mogą okazać się kluczowe w rozstrzygnięciu walki na naszą korzyść. Niezwykle charakterystycznym elementem gry jest możliwość interakcji z otoczeniem, które podatne jest na zniszczenia, może także posłużyć jednostkom za osłonę lub kryjówkę, musimy więc bacznie przyglądać się krajobrazowi i korzystać z możliwości jakie oferuje.

Iron Harvest nie tylko w trybie dla jednego gracza

Autorzy gry przygotowali dla graczy 3 osobne kampanie fabularne, w których obejmiemy kontrolę nad jedną z frakcji. Co ciekawe, każdą z jednoosobowych kampanii możemy rozegrać w trybie dwuosobowej kooperacji, w której każdy z graczy obejmie dowództwo nad połową armii. Ponadto, Iron Harvest oferuje możliwość rozgrywania nieograniczonej ilości swobodnych potyczek przeciwko komputerowi, kilku gotowych scenariuszy z unikalnymi wyzwaniami i rzecz jasna wieloosobowej rozgrywki, w której zmierzymy się z innymi graczami.

Data premiery

Oficjalna data premiery Iron Harvest na konsolach i platformie Steam zaplanowana jest na 1 września 2020 roku, natomiast jej cena oscylować będzie w okolicach 189,90 PLN.

Kwestie techniczne i sprzętowe

Twórcy zapowiedzieli, że w Iron Harvest zagramy na PC, Xbox One i PS4. Oprawa graficzna gry stoi na wysokim poziomie, autorzy zadbali przede wszystkim o bardzo szczegółowe modele jednostek i dopracowane elementy otoczenia. 

Rekomendowane wymagania sprzętowe:

Procesor: Intel Core i5

Karta graficzna: karta grafiki 2 GB GeForce GTX 960

Pamięć: 8 GB RAM

 

Aktualności

Zobacz wszystkie